Farsi | English


.


سرمربي تكواندو يونان : ايران بهترين تيم تكواندوي دنيا را دارد
تكواندو ايران حرفه اي تر از كره است

هنك ماير سرمربي تيم ملي يونان در گفتگو با روابط عمومي فدراسيون تكواندو اظهار داشت : تمرينات تيم ملي ايران را ديده ام و اكثر تكواندوكاران ايران را مي شناسم اما نمي توانم در مورد فرد خاصي براي جانشيني هادي ساعي در تكواندو ايران صحبت كنم اما به طور حتم ساعي ديگري در تكواندو ايران ظهور خواهد كرد .

وي گفت : محبوبيت تكواندو در ايران و داشتن علاقمندان فراوان موجب پيشرفت آن در دنيا شده و هر روز شاهد معرفي پديده جديدي در تيم ملي ايران هستيم .

ماير در خصوص شناخت خود از بازيهاي آسيايي تصريح كرد : با توجه به قدرت تكواندو ايران در آسيا و دنيا فكر مي كنم ايران در بازيهاي آسيايي گوانگژو چين صاحب 2 مدال طلا در بخش مردان و يك مدال طلا در بخش بانوان شود .

 

وي افزود : تيم هاي اصلي ايران را در بازيهاي آسيايي گوانگژو را در تورنمنت بين المللي منچستر ديده ام . بانوان ايران پيشرفت بسيار خوبي كرده و كسب 3 مدال طلاي بانوان ايراني در آن مسابقات موجب حيرتم شد در صورتي كه اگر سال قبل اين مدالها كسب مي شد هرگز آن را باور نمي كردم اما رقابتهاي منچستر چندي پيش با سطح فني بسيار بالايي با حضور اكثر كشورهاي قدرتمند دنيا برگزار شد .

 

سرمربي تيم ملي تكواندو يونان در مورد مركز جهاني تكواندو ايران گفت : 20 سال است به عنوان مربي فعاليت دارم و در كشورهاي مختلفي مربيگري كرده ام اما بايد بگويم تا به حال مركزي با اين تجهيزات كامل براي تمرين مانند مركز جهاني تهران را نديده بودم اين مركز يكي از بهترين مكانهاي تمريني براي تكواندوكاران است و مي توان به توجه تكواندو درايران با اين مركزدست يافت .

ماير تاكيد كرد :تيم ملي مردان ايران بهترين و نخستين تيم در دنيا است و دراين اردوي مشترك تداركاتي با ايران تكواندوكاران يوناني از لحاظ فني پيشرفت بسياري خواهند كرد كه در واقع در كنار تيم ملي ايران انگيزه يونان ها براي تلاش بيشتربه حداكثر مي رسد .

وي افزود : افتتاح مركز جهاني تكواندو ايران نه تنها به پيشرفت اين ورزش در كشورهاي ديگر با حضور در آن كمك مي كند بلكه موجب مي شود تكواندوكاران ايراني نيز با فرم هاي تكواندوكاران ديگر كشورها در درازمدت آشنا شوند .

 

ماير تصريح كرد : فكر مي كنم طي سالهاي 2011و2012 با توجه به چنين مركزي در ايران شاهد حضور بيشتر تيمهاي خارجي باشيم زيرا اكثر كشورها قصد برپايي اردوهاي تداركاتي قبل از المپيك لندن را دارند .

 

وي در خصوص انتخاب ايران يا كره براي برپايي اردوي تيم هاي خارجي گفت : با توجه به اينكه اكثر كشورهاي دنيا از مربيان كره اي بهره مي برند برپايي اردوهاي تداركاتي در كره بيشتر است اما تكواندو هر روز جهاني تر مي شود و به تدريج با بيشتر شدن مربيان غير كره اي در تيم ها ممكن است آنها تمايل به برپايي اردوهاي تداركاتي در ايران را داشته باشند .

ماير افزود : قرار است مركز جهاني درهمه قاره ها ايجاد شود به همين دليل فكر مي كنم علاوه بر ايران و كره مكزيك مقصد بعدي تكواندوكاران قاره آمريكا باشد .

سرمربي تيم ملي يونان گفت : تكواندو ايران حرفه اي تر از قبل شده و تغييرات زيادي كرده كه همين تمرينات حرفه اي موجب ايجاد تغيير ، تفاوت و پيشرفت تكواندوكاران ايران شده است .

ماير در خصوص تثبيت تكواندو يا حذف آن از بازيهاي المپيك گفت : مسئولان IOC  (كميته بين المللي المپيك) به دنبال ورزش هاي جهاني در المپيك هستند و خوشبختانه تكواندو با جهاني شدن و توسعه آن در پنج قاره دنيا اين شرايط را دارد و همه قاره ها در بازيهاي المپيك صاحب مدال مي شوند و تكواندو با توجه به محبوبيت آن در همه قاره ها و امكان استفاده همه مردم دنيا بدوم محدوديتمادي در المپيك ماندگار مي شود .

 

وي ادامه داد : كميته بين المللي المپيك خواستار كاهش دخالت انسان درقضاوت مسابقات و ورزش است و ورود هوگوهاي الكترونيكي به مسابقات تكواندو مي تواند در نگهداري آن در بازيهاي المپيك مهم باشد .

ماير خاطر نشان كرد : تكواندو تفاوت زيادي نسبت به چند سال قبل كرده و اين تفاوت به دليل ورود هوگوهاي الكترونيكي است ضمن آنكه فدراسيون تكواندو ايران تغيير قوانين مختلف در اين ورزش را به خوبي به سرمربي تيم ملي تفهيم مي كند و مهماندوستاز اين نظر توانسته خود را با قوانين روز و هوگوهاي جديد سازگار كند . مهماندوست تجربه مربيگري در چين تايپه را نيز دارد و اين موضوع موجب موفقيت كنوني وي شده اما نمي توان نوع مربيگري و افتخارات مهماندوست را باذوالقدر سرمربي سابق تيم ملي ايران را با هم قياس كرد .

 

وي افزود : با ورود هوگوهاي الكترونيكي وتغييرات در مسابقات آموزش ها نيز متفاوت شده به همين دليل نمي توان گفت كدام مربي ايران بهتر از ديگري است يا ايجاد تغييرات عمده درتكواندو به نظر من هر دو مربي رد زمان خود موفق بوده اند .

ماير گفت : اين چهارمين بار است كه به ايران آمده ام اما باتيم يونان براي نخستين بار است كه به ايران سفر كرده و در آينده هم به ايران سفر خوهم كرد .

 

وي در خصوص تفاوت تكواندو ايران و يونان گفت : يونان كشور كوچكي با جمعيت 10 ميليون نفري در اروپاست كه تكواندو پس از رشته هايي مانند فوتبال ، بسكتبال ، دوميداني ،‌تنيس ، كشتي و وزنه برداري داراي اهميت بوده اما در هر المپيك صاحب مدال شده است در صورتي كه تكواندو رد ايران در ميان پنج ورزش برتر قرار دارد .

سرمربي تيم ملي يونان  تصريح كرد : تاثير اردوهاي مشترك با ايران را در ماههاي آينده ارزيابي خواهيم كرد اين تمرينات مشترك و انجام بازيهاي دوستانه با تيمهاي باشگاهي ايران موجب يادگيري بيشتر بازيكنان و انجام عكس العمل هاي به موقع از سوي آنها مي شود و تكواندوكاران يوناني مي توانند اطلاعات فني خود را افزايش دهند و روند رو به رشد يونان طي يكسال آينده مشخص خواهد شد .

ماير گفت : تيم ملي يونان از اردوهاي ايران بسيار راضي است زيرا اين رادو بسيار حرفه اي تر ازاردوهاي برپا شده در كره جنوبي بوده ضمن آنكه مهمان نوازي ايرانيها و انجام تمرينات با آنها قابل مقايسه با كره نيست .

 

وي گفت : اگر خواستارپيشرفت و بهتر شدن هستيد بايد با بهترين ها تمرين كنيد بنابراين تصميم گرفتم بابهترين تيم دنيا يعني ايران تمرين كنم .

ماير در خصوص حضور در جام فجربا تيم يونان افزود : از وجود مسابقات جام فجر ايران بي اطلاع بودم اما پس ازبازگشت به يونان حتماً براي حضور تيم ملي يونان در اين رقابتها تمام تلاش خود را مي كنم .    

    

تاريخ  ارسال:يکشنبه 2 آبان 1389 - 10:35

کد:1324

تعداد بازديد: 585



 




آمار سايت








صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool