سه شنبه 29 اسفند 1402

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران



شناسه خبر: 113049   سه شنبه 28 اسفند 1397 - 10:47

فدراسیون تکواندو کشورمان در سال 1397 علاوه بر افتخارات و موفقیت های چشمگیری که در حوزه قهرمانی کسب کرد توانست رکورد برگزاری هفت رویداد بین المللی را نیز در کارنامه خود به ثبت رساند.


بر همین اساس قصد داریم در گزارشی روند اتفاقاتی که سال 97 اتفاق افتاده است را عنوان و مورد بررسی قرار دهیم:

سال 97 در حالی آغاز شد که تیم‌های ملی دختران و پسران تکواندو کشورمان در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان (کیوروگی و پومسه) تمرینات خود را از همان روزهای آغازین سال شروع کردند.

جوانان شایسته تکواندو ایران که با نظر فریبرز عسکری مربی با اخلاق تکواندو کشورمان از فیلتر مسابقات آزادکشوری گذشته بودند حالا برای راهیابی به اردوی تیم‌ملی 8 و 9 فروردین‌ماه در رقابت‌های ورود به اردو حضور پیدا کردند تا جواز شرکت در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را کسب نمایند.

تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان نیز که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 - ویتنام مهیا می‌کرد به منظور آمادگی هرچه بیشتر با ترکیبی 5 نفره و با هدایت پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی در رقابت‌های قهرمانی آفریقا حضور پیدا کرد که در نهایت توانست با کسب 2 مدال طلا (صادقیان‌پور و نریمانی)، یک نقره (شعبانی)، یک برنز (عزیزی) و 18 امتیاز بر سکوی قهرمانی بایستد و پس از استراحتی کوتاه مدت از 21 فروردین‌ماه کار خود را برای شرکت در رقابت‌های قاره کهن آغاز کرد.





در ادامه تیم دختران و پسران کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان و قهرمانی نوجوانان جهان آماده کرده بودند راهی "الحمامات" تونس شدند.

مسابقات کسب سهمیه المپیک با حضور 438 تکواندوکار پیگیری شد؛ در پایان این رقابت‌ها که 6 نماینده ایران برای کسب سهمیه حضور پیدا کرده بودند، هر 6 سهمیه در نهایت شایستگی به هوگوپوشان کشورمان تعلق گرفت. حامد اصغری (مدال طلا)، علی اشکوریان (مدال نقره)، محمد خانی (برنز)، کیمیا همتی (مدال نقره)، یلدا ولی‌نژاد (برنز) و مهلا مومن‌زاده توانستند با قدرت نام خود را در میان نفراتی که موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک 2018 شده‌اند، ثبت نمایند تا افتخاری دیگر برای تکواندو ایران بدست آید.

هدایت تیم پسران برعهده محمدرضا زوار به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی بود و همچنین سرمربیگری تیم دختران را فاطمه صفرپور و مربیگری را نیلوفر صفریان برعهده داشتند.





پس از آن هوگوپوشان نوجوان که موفق شدند افتخاری بزرگ را برای ورزش کشورمان کسب نمایند در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کرده و برگ زرینی دیگر در تکواندو ایران را رونمایی کردند.

پسران نوجوان کشورمان در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که با حضور 950 هوگوپوش از 118 کشور برگزار شد با غیرتی مثال زدنی و با 7 مدال طلا (لطفی، ولی‌پور، بختیاری، اصغری، عمادی، اشکوریان و خسروی)، 2 برنز (مرادی و مهرعلی) و 110 امتیاز موفق شدند عنوان قهرمانی جهان را در میان مدعیان با شایستگی و قدرت هرچه‌ تمام‌تر در تاریخ تکواندو جهان به نام خود ثبت نمایند.

در بخش دختران عملکرد مناسبی را شاهد نبودیم و دختران تکواندو که در دوره قبل موفق شده بودند عنوان قهرمانی را کسب نمایند در این رقابت‌ها نتیجه خوبی بدست نیاوردند و به تک مدال برنز جهان بسنده کردند.

اما افتخارات پسران ملی پوش تکواندو کشورمان با قهرمانی به پایان نرسید و در ادامه از سوی فدراسیون جهانی وحید عبداللهی به عنوان بهترین مربی و حسین لطفی به عنوان فنی‌ترین بازیکن انتخاب شدند.





اردیبهشت‌ماه برای فدراسیون تکواندو با میزبانی دو رویداد بین‌المللی جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا در البرز آغاز شد.

بیست و نهمین دوره مسابقات جام فجر با حضور 161 تکواندوکار از 12 کشور به میزبانی هیات تکواندو استان البرز و در سالن "انقلاب" شهر کرج برگزار شد؛ در نهایت تیم البرز بر سکوی قهرمانی ایستاد، منطقه آزاد قشم نایب قهرمان شد و منطقه آزاد کیش عنوان سومی را بدست آورد.





اما در بخش زنان رقابت‌ها با حضور 60 تکواندوکار از 7 کشور پیگیری شد که در پایان در بخش تیمی، تیم البرز به نمایندگی از ایران قهرمان شد، آذربایجان عنوان نایب قهرمانی را به تصاحب خویش در آورد و افغانستان نیز بر سکوی سومی ایستاد.





در ادامه شاهد برگزاری هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بودیم؛ مبارزاتی که با حضور 103 هوگوپوش در قالب تیم‌های شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه مقاومت از ایران، پاکستان یک و دو، تیم‌ملی و صنایع میلان فنی از افغانستان، پلیس و البصره از عراق، عمان و هند برگزار شد.

با پایان این رقابت‌ها دانشگاه آزاد اسلامی توانست عنوان قهرمانی جام هشتم را به خود اختصاص دهد، هوگوپوشان باشگاه مقاومت نایب قهرمان شدند و شهرداری ورامین نیز عنوان سومی را کسب کرد.






در دهه پایانی این ماه مسابقات آزاد کشوری هان‌مادانگ با حضور بیش از 1400 نفر در دو گروه مردان و زنان در 4 بخش و 10 آیتم برگزار شد و در نهایت برترین‌های این رویداد معرفی شدند تا خود را برای حضور در بیست و ششمین دوره مسابقات جهانی هان‌مادانگ آماده نمایند.





تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان که 8 اردیبهشت‌ماه ترکیب خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 شناخت؛ 24 اردیبهشت‌ماه میزبان دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک بود تا هوگوپوشان با انگیزه دوچندان راهی این رویداد شود.





خردادماه در حالی برای فدراسیون تکواندو ایران آغاز شد که در روز دوم این ماه و در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا با حضور اعضای کنسول ATU و با تصویب شورای این اتحادیه، فدراسیون تکواندو کشورمان موفق شد میزبانی سومین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (G2) و نهمین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا (1G) را کسب نماید.





در ادامه تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان موفق شد در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2018 که با حضور 128 تکواندوکار از 28 کشور در "هوشیمینه" ویتنام برگزار شد با کسب 6 مدال طلای مهدی پوررهنما، حامد حق‌شناس، سعید صادقیان‌پور، احمد نریمانی، مهدی بهرامی آذر و مهتاب نبوی، یک نقره اصغر عزیزی و 2 برنز محمدرضا شعبانی و مهتاب نبوی مقتدرانه عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت نماید.

همچنین با توجه به اینکه هدایت نخستین بانوی پاراتکواندوکار کشورمان در این رقابت‌ها برعهده ریحانه فولادی بود؛ در پایان این رقابت‌ها با اعلام کمیته فنی مسابقات فولادی به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد.





پس از آن پنجمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا در ویتنام برگزار شد که تیم‌ملی پومسه کشورمان در مجموع مردان و زنان با کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 7 برنز نایب قهرمان آسیا شد؛ کره‌جنوبی بر سکوی قهرمانی ایستاد و چین تایپه نیز عنوان سومی را بدست آورد.

کوروش بختیار، امیررضا مهربان، علی سلمانی، اکبر فروزان، رحمت نظری، سیدحسین موسی نیا، نادر خدامرادی، منصور خاندان و هدایت آریان فر اعضای تیم مردان و مرجان سلحشوری، آتوسا فرهمند پارسا، مهسا صادقی، فاطمه حسام، مرجان تاجی رستم آبادی، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی اعضای تیم زنان را تشکیل داده بودند.

حسینعلی نظری سرمربیگری تیم مردان و مهدی صمدیان تبار نیز مربیگری تیم را عهده دار بود. همچنین نماینده کشورمان در بخش فرم‌های نوین پومسه تمرینات خود را زیر نظر «سانگ میونگ کیم» مربی کره‌‌ای پیگیری کرد. هدایت تیم زنان نیز بر عهده فاطمه اسدپور بود.





اما افتخارات تکواندو ایران در این ماه اینجا به پایان نرسید و جوانان شایسته کشورمان موفق شدند با کسب یک مدال طلا، یک نقره، 3 برنز و 37 امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب نمایند. آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، امیرمحمد بخشی، مهدی خدابخشی، پوریا عرفانیان و سعید رجبی ترکیب تیم را تشکیل می‌دادند که بخشی بر سکوی قهرمانی ایستاد، عاشورزاده نایب قهرمان شد، هادی‌پور، خدابخشی و رجبی نیز به مدال برنز رسیدند.

همچنین ابراهیم صفری، سروش احمدی، محمدسالار، مهدی جلالی، احمد محمدی و سجاد مردانی نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – از بکستان موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند و در این رویداد شرکت کرده بودند و مدال آنها تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شد که احمدی و جلالی به مدال نقره رسیدند و محمدی نیز سوم شد.

اما ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی ، هانیه اخلاقی و زهرا پوراسماعیل ترکیب تیم‌ملی زنان کشورمان را در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل داده بودند که کیانی به مدال نقره رسید و علیزاده و پوراسماعیل بر سکوی سومی ایستادند.

هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی‌راد به عنوان مربی بود. تیم زنان نیز با هدایت مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین زاده به عنوان مربی حضور داشت.





تیرماه دختران تکواندو کشورمان که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کردند در تورنمنت بین‌المللی کره‌جنوبی حضور پیدا کرده و با یک مدال طلا (ملیکا میرحسینی)، یک نقره (مریم ملکوتی‌خواه) و 3 برنز (پریسا جوادی، اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل) عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند.

هدایت این تیم برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و زهرا حاجی وند به عنوان مربی است.





مردادماه مردان هوگوپوش کشورمان موفق شدند بر سکوی سومی دومین دوره مسابقات تیمی گرنداِسلم بایستند. آنها برای تصاحب این عنوان ابتدا تیم ترکیه را مغلوب خویش ساختند اما در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها با تیم "چین یک" مبارزه و نتیجه را واگذار کردند تا برای کسب عنوان سومی با نمایندگان قزاقستان مبارزه نمایند. آنها در این دیدار موفق شدند هوگوپوشان قزاق را شکست داده و عنوان سومی را بدست آورند.

تیم ایران با ترکیب سیدحسین احسانی، مهدی جلالی، رامین حسین‌‌قلی‌زاده، پوریا عرفانیان و عرفان ناظمی در این رقابت‌ها حضور داشت. هدایت این تیم برعهده سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی، رضا ایمان‌زاده به عنوان مربی و علی رضایی به عنوان مربی بدنساز بود.






در ادامه همین ماه نمایندگان هان‌مادانگ کشورمان توانستند در بیست و ششمین دوره رقابت‌های جهانی هان‌مادانگ 2018 در دو گروه مردان و زنان 32 مدال رنگارنگ (11 مدال طلا، 12 نقره و 9 برنز) را به نام خود ثبت نمایند.





سپس تیم‌ملی تکواندو کشورمان که در مرحله دوم مسابقات گرندپری 2018 حضور پیدا کرده بود، موفق شد توسط آرمین های‌پور نماینده وزن 58- کیلوگرم به مدال نقره دست پیدا کند اما نباید از این مهم غافل شد که این نشان در حالی بدست آمد که آرمین به دلیل آسیب دیدگی در مفصل زانوی پای چپ و با صلاحدید کادرفنی از ادامه رقابت انصراف داد و شانس کسب مدال طلا را از دست داد.





همچنین ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم که مدت‌ها بود مدالی کسب نکرده بود موفق شد با شایستگی بر سکوی سومی قرار بگیرد.





ابتدای شهریورماه برگ زرینی دیگر به افتخارات تکواندو ایران اضافه شد؛ هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی با حضور 294 تکواندوکار از 34 کشور در جاکارتا برگزار شد که در پایان این مسابقات و در بخش مردان تیم ملی کشورمان به طور مشترک با کره‌جنوبی با کسب 2 طلا (سعید رجبی و میرهاشم حسینی)، یک نقره (امیر محمد بخشی) و یک برنز (فرزان عاشورزاده) به مقام قهرمانی دست یافت تا برای سومین دوره پیاپی ملی‌پوشان کشورمان قهرمانی در بازی‌های آسیایی را تجربه کنند.

در بخش بانوان نیز کره‌جنوبی با کسب یک طلا و 3 نقره به مقام قهرمانی رسید. چینی‌ها با یک طلا و 2 برنز در جایگاه دوم ایستادند و تایلند با کسب یک طلا به مقام سومی دست یافت. تیم‌های چین تایپه و اردن نیز با کسب یک مدال طلا در جایگاه چهارم قرار گرفتند. ازبک‌ها با یک نقره و 2 برنز به مقام پنجم، قزاقستان با یک نقره و یک برنز در جایگاه ششم و تیم‌های ایران (برنز: ناهید کیانی)، ژاپن، لبنان و فیلیپین به مقام هفتم رسیدند.

هدایت تیم کیوروگی مردان برعهده «فریبرز عسکری» به عنوان سرمربی و «علی محمد بسحاق» به عنوان مربی بود. در بخش زنان نیز «مهرو کمرانی» سرمربیگری و «ریحانه فولادی» مربیگری تیم را برعهده داشتند.





همچنین در این دوره از مسابقات برای نخستین بار رقابت‌های پومسه برگزار شد که تیم ایران موفق به کسب دو مدال نقره (کوروش بختیار و مرجان سلحشوری) شد.

هدایت تیم مردان برعهده «سانگ میونگ کیم» به عنوان سرمربی است و در بخش زنان نیز «فاطمه اسدپور» سرمربیگری تیم را برعهده دارد.





اما آخرین رویداد در این ماه، مرحله سوم مسابقات گرندپری بود که با کسب عنوان نایب قهرمانی میرهاشم حسینی به پایان رسید و دیگر نمایندگان کشورمان نیز از توفیق کسب مدال بازماندند.





در دهه پایانی مهر ماه سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان 2018 با حضور 100 تکواندوکار از 56 کشور در "بوینس آیرس" آرژانتین برگزار شد و تیم تکواندو کشورمان که سهمیه صد در صدی برای حضور در این رقابت‌ها کسب کرده بود با ترکیب حامد اصغری در وزن 63- کیلوگرم، علی اشکوریان در وزن 73- کیلوگرم و محمدعلی خسروی در وزن 73+ کیلوگرم در گروه پسران و همچنین مهلا مومن‌زاده در وزن 44- کیلوگرم، یلدا ولی‌نژاد در وزن 63- کیلوگرم و کیمیا همتی در وزن 63+ کیلوگرم در گروه دختران به مصاف رقبایش رفت.

در پایان این مسابقات و در بخش پسران، ایران (علی اشکوریان و محمدعلی خسروی) و روسیه هرکدام دو مدال طلا را به نام خود ثبت کردند و کره جنوبی نیز یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز را کسب کرد.

در بخش دختران نیز روسیه صاحب دو مدال طلا شد و ایران (یلدا ولی‌نژاد و کیمیا همتی) و مراکش نیز یک مدال طلا و یک نقره را به خود اختصاص دادند و تایلند نیز به یک مدال طلا دست یافت.

برهمین اساس تکواندوکاران شایسته کشورمان کار خود را با هت‌تریک طلایی به پایان رساندند.

هدایت تیم پسران برعهده محمدرضا زوار به عنوان سرمربی است و فاطمه صفرپور نیز سرمربیگری تیم دختران را برعهده دارد.





هفتمین ماه سال در حالی برای تکواندو کشورمان به پایان رسید که در مرحله چهارم مسابقات گرندپری سال 2018 در "منچستر" انگلیس تیم‌ملی مردان با ترکیب آرمین هادی‌پور، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم حسینی و سجاد مردانی به مصاف رقبایشان رفت که در نهایت موفق به کسب یک مدال طلا (هادی‌پور)، یک نقره (حسینی) و یک برنز (مردانی) شد.













اما ماه آبان سال 1397 با کسب عنوان چهارمی تیم‌ملی پومسه کشورمان در آوردگاه جهانی 2018 همراه بود؛ ملی‌پوشان در مجموع زنان و مردان با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 7 برنز موفق شدند عنوان چهارمی جهان را کسب نماید. کره‌جنوبی قهرمان شد، چین تایپه عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و مکزیک نیز سوم شد.

محمدحسین زارعی، سیداحسان صداقت، یاسین زندی، علی عباس نژادیان، رضا نظری، آرمین اسدی، کوروش بختیار، امیررضا مهربان، محمدصادق فتوحی، محمدامین گماریان، علی سهرابی، علی سلمانی، اکبر فروزان و رحمت نظری نمایندگان گروه مردان بودند.

همچنین ساناز تقی پور، یاسمن لیموچی، پرستو زینالی، زینب طغیانی، راضیه آقایی و ریحانه عمرانی، مرجان سلحشوری، فاطمه حسام، دنیا یزدان‌جو، مرجان تاجی رستم آبادی، آتوسا فرهمند، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی ترکیب تیم زنان را تشکیل می دادند.

هدایت تیم مردان برعهده حسینعلی نظری به عنوان سرمربی و مهدی صمدیان تبار به عنوان مربی است. فاطمه اسدپور نیز سرمربیگری تیم زنان را برعهده دارد و مهسا مردانی نیز مربی می‌باشد.






مرحله فینال مسابقات گرندپری در سال 2018، آذرماه برگزار شد که تکواندو ایران توسط سجاد مردانی موفق به کسب مدال برنز در این رویداد شد و توانست 28/80 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه نماید.






در ادامه تیم شهرداری ورامین که به عنوان نماینده ایران در بیست و دومین دوره مسابقات تیمی قهرمانی جهان 2018 حضور پیدا کرد موفق شد با مبارزاتی جذاب و دیدنی مقتدرانه بر سکوی قهرمانی بایستد.

سروش احمدی، میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، سینا بهرامی و مهدی خدابخشی اعضای تیم ایران را تشکیل داده بودند که با هدایت پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و هاشم زنگنه به عنوان مربی در این رویداد حضور داشتند. سیدحسن میر نیز سرپرست تیم بود.






کیمیا علیزاده نخستین بانوی مدال آور المپیکی کشورمان در این ماه به توکیو سفر کرد تا در سومین گردهمایی قاره‌ای ورزشکاران آسیا شرکت نماید؛ در این گردهمایی ضمن بررسی چگونگی حضور ورزشکاران در بازی های المپیک، نمایندگان کمیته برگزاری بازی های المپیک 2020 گزارش کاملی در خصوص اقدامات انجام شده برای میزبانی مطلوب این بازی‌ها ارائه کردند.





دهه دوم آذر‌ماه با هت‌تریک قهرمانی هوگوپوشان ایرانی در مسابقات ارتش‌های جهان همراه بود؛ مردان تکواندوکار کشورمان با کسب 3 مدال طلا و یک مدال برنز موفق شدند برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را به نام خود ثبت نمایند.

حمیدرضا صدری، محمد کاظمی، هادی تیران‌ولی‌پور، امیرمحمد بخشی، رامین حسین‌قلی زاده، عرفان ناظمی، عرفان حیدری و محمدرضا اینانلو ترکیب تیم کشورمان را تشکیل داده بودند که صدری، کاظمی و بخشی بر سکوی قهرمانی ایستادند و هادی تیران ولی پور نیز مدال برنز را کسب کرد.

محمدرضا زوار عنوان بهترین مربی این دوره از رقابت ها را کسب کرد و حمیدرضا صدری نیز عنوان فنی ترین بازیکن را به خود اختصاص داد.

هدایت این تیم برعهده محمدرضا زوار به عنوان سرمربی و علی نعیمی و جلال چروکی به عنوان مربی بود. علی خلیلی نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.





همچنین با تلاش کمیته آموزش فدراسیون آذرماه شاهد برگزاری آزمون معادل سازي دان‌های ملی به بين‌المللی با حضور 120 تکواندوکار در دو گروه مردان و زنان بودیم که "سئول سئونگ ران"، "سئو یئونگا"، کیم جانگ دان" و هوآنگ جانگ چئول" ممتحنین و مدرسین این آزمون بودند و " اوم چلونگ" نیز به عنوان مدیر آموزشی کوکی‌وان حضور داشت.






دومین دومین دوره مسابقات انفرادی گرنداِسلم به میزبانی "ووشی" چین آخرین میدان بین‌المللی برای تکواندوکاران در سال 2018 محسوب می‌شد. ایران که با دو نماینده (آرمین هادی‌پور و سجاد مردانی) در این رویداد حضور داشت موفق شد یک مدال طلا و برنز را به نام خود ثبت نماید. هدایت تکواندوکاران اعزامی برعهده سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی بود.









بهمن‌ماه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون با حضور ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.





در ادامه هشتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو در سال 2019 در دو بخش پومسه و کیوروگی با حضور 400 تکواندوکار از 68 کشور طی دو روز و به میزبانی شهر "آنتالیا" ترکیه برگزار شد. تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان با کسب یک مدال طلا (مهتاب نبوی) و 3 نقره (احمد نریمانی - مهدی بهرامی آذر - سعید صادقیان پور) توانست سکوی سومی را به خود اختصاص دهد.

هدایت این تیم برعهده «پیام خانلرخانی» به عنوان سرمربی و«مهدی احمدی» به عنوان مربی بود و مسعود لشکری به عنوان سرپرست در كنار تيم حضور داشت.





اما این ماه در حالی به پایان رسید که چهارمین مراسم يادواره شهدای تکواندو سراسر كشور و تجليل از خانواده معظم شهدای تکواندو اصفهان با عنوان "قهرمان ماندگار"با حضور سرلشکر صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا برگزار شد.





اسفندماه روزهای پرکاری را برای فدراسیون رقم زد؛ فدراسیون تکواندو موفق شده بود با دیپلماسی موفق میزبانی سه رویداد را برعهده بگیرد و در روزهای پایانی سال شاهد حضور بیش از 500 تکواندوکار از کشورهای صاحب نام و قدرتمند در جزیره کیش بودیم.

نهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی، نایب قهرمانی شهرداری ورامین و عنوان سومی لوازم خانگی کن به پایان رسید.





در ادامه سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان و در دو بخش کیوروگی و پاراتکواندو برگزار شد که دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو با توجه به اهمیت و ویژگی این رویداد و به منظور پیگیری رقابت‌ها از نزدیک به ایران آمد.





در پایان رقابت‌های بزرگسالان مردان؛ ایران، اردن، کره‌جنوبی و قزاقستان موفق شدند عنوان اول تا چهارمی را کسب نمایند و در گروه زنان نیز چین، کره‌جنوبی، ازبکستان و ایران به ترتیب بر سکوی اول تا چهارمی قرار گرفتند.










مسابقات نوجوانان نیز در گروه پسران در حالی به پایان رسید که ایران، اردن و سوریه سکوی اول تا سومی را به خود اختصاص دادند و در گروه دختران نیز ایران، اردن و هند اول تا سوم شدند.










پرونده رقابت‌های پاراتکواندو نیز با قهرمانی هوگوپوشان ایران، نایب قهرمانی اوکراین و عنوان سومی روسیه به پایان رسید.





سپس مسابقات جام فجر، قدیمی‌ترین تورنمنت بین‌المللی قاره کهن را میزبانی کردیم که در این رقابت‌ها نیز مردان هوگوپوش ایران توانستند عنوان قهرمانی را کسب نمایند، قزاقستان بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و ازمنستان و ازبکستان به ترتیب سوم و چهارم شدند. در گروه زنان نیز ایران قهرمان شد، ازبکستان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و قزاقستان و لهستان به ترتیب عنوان سومی و چهارمی را کسب کردند.










این رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که با توجه به میزبانی شایسته کشورمان دکتر چو رییس فدراسیون جهانی پیام تبریک خود را خطاب به سید محمد پولادگر ریاست فدراسیون تکواندو ایران ارسال کرد. علاوه بر این تکواندوکاران کشورمان موفق شدند با کسب مدال‌های رنگارنگ رنکینگ المپیکی خود را در سال پیش از بازی‌های المپیک ارتقاء دهند.





در ادامه فدراسیون تکواندو کشورمان با برگزاری چهارمین رویداد بین‌المللی در این ماه رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و در آخرین روزهای سال، هفتاد و پنجمین دوره بین‌المللی مربیگری تکواندو به میزبانی فدراسیون پیگیری شد تا پرونده سال 97 برای تکواندو ایران با برگزاری این دوره به پایان برسد.





اما فعالیت‌های این مجموعه تنها به این موارد ختم نمی‌شود و برگزاری رقابت‌های کشوری، لیگ‌های تکواندو، آزمون‌ها و دوره‌های بین‌المللی، مجامع استانی، تدریس در سمینارها، قضاوت داوران بین‌المللی کشورمان در میادین المپیکی، جهانی و آسیایی، پیگیری‌ امور فرهنگی و ارتباط سازنده با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را می‌توان از عوامل موفقیت این خانواده بزرگ دانست.



تاريخ  ارسال:سه شنبه 28 اسفند 1397 - 10:47

کد:113049-1402




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool