جمعه 28 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

صفرپور: تجربه کم و شرایط سنی و روحی از عوامل نتیجه نگرفتن تیم بود



شناسه خبر: 77073   سه شنبه 28 فروردين 1397 - 08:17

سرمربی تیم‌ملی نوجوانان دختر کشورمان گفت: خدا را شکر توانستیم در مسابقات کسب سهمیه المپیک در هر سه وزن اعزامی سهمیه را به نام ایران ثبت نماییم اما متاسفانه در مسابقات جهانی نتوانستیم آنطور که انتظار می‌رفت عمل کنیم و شاید بتوان مهمترین عامل آن را کم تجربگی و شرایط سنی و روحی تیم دانست.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم‌ملی تکواندو نوجوانان دختر کشورمان توانست در مسابقات کسب سهمیه المپیک خوش بدرخشد و با شایستگی صدر صد سهمیه‌ در سه وزن اعزامی کسب نماید اما در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان نتوانست آن طور که پیش بینی می‌شد عمل کند.

فاطمه صفرپور سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان ابتدا در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: ما در این رقابت‌ها فرصت کسب سه سهمیه در بخش دختران را داشتیم که با برنامه‌ریزی‌ و انتخاب صحیحی که صورت گرفت موفق شدیم هر سه سهمیه را به نام ایران ثبت نماییم.

وی افزود: این رقابت‌ها از سطح فنی بالایی برخوردار بود و همه برای کسب بهترین نتیجه حضور پیدا کرده بودند؛ ولی‌نژاد توانست با از پیش رو برداشتن بهترین هوگوپوشان جهان سهمیه را بدست آورد. مومن‌زاده نیز پس از یک‌دور استراحت به مصاف حریف بریتانیایی خود رفت که در مسابقات جهانی توانست قهرمان شود، و این تکواندوکار را با اختلاف از پیش رو برداشت. متاسفانه پس از آن نتیجه را با اشتباه داوری و در حالیکه دو تا از ضربات صورتش را داور باطل کرد به نماینده کره‌جنوبی واگذار کرد اما خدا را شکر توانست سهمیه را کسب کند.

سرمربی تیم‌ملی نوجوانان دختر تصریح کرد: کیمیا همتی نیز نماینده جوان و کم‌تجربه‌ای بود اما توانست خود را ثابت کند و با شایستگی سهمیه را کسب نماید؛ کیمیا 4 مبارزه را پشت سر گذاشت و در فینال برابر حریف چینی قرار گرفت که از نظر فیزیکی تفاوت زیادی با او داشت و نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. خدا را شکر توانستیم سه سهمیه دلچسب بازی‌های المپیک جوانان 2018 برای نخستین بار در تاریخ تکواندو دختران ایران به نام کشور ثبت نماییم.

صفرپور در ادامه با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان گفت: بچه های ما در رویداد نخست خوش درخشیدند اما متاسفانه نتوانستد در جهانی آن طور که پیش بینی می‌کردیم عمل کنند که شاید بتوان مهمترین عامل آن را کم تجربگی، عدم خودباوری و شرایط روحی تیم دانست چراکه بچه‌ها از نظر فنی هیچ چیز کم نداشتند.

وی اینطور ادامه داد: شاید این سوال ایجاد شود چرا تکواندوکارانی که توانستند به خوبی در مسابقات کسب سهمیه عمل کنند در میدان جهانی نتوانستند نتیجه بگیرند؛ باید بگویم درست است که بچه‌ها توانستند در این رویداد خوش بدرخشند اما باید به قرعه هم توجه کرد؛ یلدا در کسب سهمیه در بازی فینال با نماینده صربستان بازی کرد و نتیجه را با 6 اختلاف امتیاز واگذار کرد اما در جهانی تنها یک امتیاز باعث شکستش شد و به نظرم اگر ترس از شکست با او همراه بود و به راحتی او را از پیش رو برمی‌داشت.

سرمربی توانمند کشورمان افزود: کیمیا نیز در جهانی برابر همان حریفش در کسب سهمیه قرار گرفت و عملکردش خیلی بهتر بود و در 4 ثانیه آخر نتیجه را واگذار کرد. هرکسی فنی به موضوع نگاه کند می‌تواند تشخیص دهد که بچه‌ها تمام تلاششان را کردند و اگر خود را باور داشتند می‌توانستند نتیجه بهتری بگیرند.

وی افزود: ما در این رقابت‌ها با اختلافی کم نتیجه را واگذار می‌کردیم و این درحالی بود که همان ورزشکار حریف در پایان موفق می‌شد مدال بگیرد و تعدادی از آنها نیز طلا گرفتند. ما در کمال بدشانسی نتوانستیم مدال بگیریم و اگر بچه‌های کمی با تجربه‌تر بودند می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند. بازیکنی که با یک اختلاف نتیجه را از دست می‌دهد یعنی از نظر فنی ایرادی نداشته و به اشتباه فردی نتوانسته نتیجه زحماتش را بگیرد.

صفرپور ادامه داد: ما نفراتی کاملا جدید را در اختیار داشتیم و مینا شاکری تنها کسی بود که از جهانی قبلی حضور داشت و یکی از امیدهای کسب مدال طلای ما بود. بچه‌های ما توانایی کسب مدال داشتند؛ برای مثال بازیکن مقابل مومن‌زاده 20 درصد آمادگی مهلا را نداشت اما متاسفانه جو سالن برگزاری او را تحت تاثیر قرار داد و بازی که 8 بر 2 جلو بود به راند طلایی کشید و در این مرحله نیز نتیجه را واگذار کرد. جنگندگی که در بچه‌ها بود را در این مسابقات اصلا ندیدم و با ترس مبارزه می‌کردند که این خود تاثیرگذار است.

سرمربی تیم‌ملی کشورمان تصریح کرد: سطح فنی در این دوره از مسابقات نسبت به قبل خیلی متفاوت بود و نفرات بیشتری حضور داشتند؛ ما باید بر روی این نفرات سرمایه‌گذاریم و به آنها فرصت دهیم، هیچ چیزی از شایستگی این نفرات کم نشده و انشالله با قراردادن فرصت در اختیار آنها در رویدادهای پیش رو می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: انشالله یک مسابقات آزاد در این سه وزنی که کسب سهمیه کردیم برگزار می‌کنیم و به تمامی تکواندوکاران فرصت می‌دهیم تا شانس خود را برای حضور در بازی‌های المپیک امتحان کند هر بازیکنی بتواند توانایی خود را ثابت کند وارد اردو می‌شود؛ پس از آن هم رقابت انتخابی دیگر برگزار خواهیم کرد؛ قطعا نفراتی که خودشان کسب سهمیه کردند جایگاه ویژه‌ای دارند اما باید خود را ثابت کنند.

صفرپور در پایان گفت: از استاد سروی تشکر می‌کنم که در این مدت با تمام توان از تیم حمایت کردند اما عدم نتیجه‌گیری را من برعهده می‌گیرم و انشالله در در آینده بچه‌ها این شکست را جبران می‌کنند و با باور به خودشان بتوانند خوش بدرخشند.



تاريخ  ارسال:سه شنبه 28 فروردين 1397 - 08:17

کد:77073-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool