شنبه 29 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

علیزاده: تکواندو مسیر زندگی من را عوض کرد/ پرچمداری کاروان ایران برایم افتخار است



شناسه خبر: 81741   چهارشنبه 20 تير 1397 - 10:46

پرچمدار کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 یک بانوی ایرانی است که توانسته تنها مدال المپیک زنان در تاریخ ایران را به نام خود ثبت نماید.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو و به نقل از سایت "ورزش سه" کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو زنان ایران که توانست به عنوان اولین زن ایرانی به مدال برنز مسابقات المپیک دست یابد در 19 تیر 1377 به دنیا آمده است. او در وزن 57- کیلوگرم در بازی های المپیک ریو 2016 با پیروزی در دیدار رده بندی مقابل حریف سوئدی توانست به عنوان اولین زن ایرانی در المپیک روی سکو برود.





علیزاده حالا در آستانه بازی هیا آسیایی 2018 - جاکارتا یکی از امیدها و یکی از ستاره ها در میان زنان کاروان ایران است. کیمیا علیزاده پرچمدار ایران در این مسابقات نیز هست. با این ستاره جوان ورزش و تکواندوی ایران گفت و گو کرده ایم که در ادامه آن را می خوانید:

** شما پرچمدار کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هستید. با توجه به اینکه همیشه ورزشکاران بزرگ این مسئولیت را به عهده داشته اند چه احساسی دارید؟

قبل از هرچیزی خوشحال هستم که در ماه تولدم مسئولیت پرچمداری کاروان بازی های آسیایی ایران به من واگذار شد. این موضوع مسئولیتم را در این مسابقات سنگین می کند چرا که وقتی رزومه پرچمداران ایران در بازی های آسیایی را می خواندم متوجه شدم همه آن ها مدال طلا داشته و تنها یکی دو نفر بودند که با مدال های نقره و برنز این مسئولیت را بر عهده داشته اند. البته من قبل از این پرچمدار کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان نانجینگ بوده ام و قبل از این تجربه این را دارم.

** برای خیلی از ورزشکاران افتتاحیه بازی های المپیک و آسیایی بسیار جذاب است و به همین دلیل حضور در مراسم را دوست دارند. حالا شما به عنوان پرچمدار در این رژه حضور دارید برای شما چقدر این موضوع جذاب است؟

نمی توانم بگویم که خیلی بحث جذابیت برایم مطرح است. من در مسابقات جهانی هم پرچمدار بوده ام و قبل از هرچیز پرچمداری کاروان ایران برایم افتخار است.

** بعد از کسب مدال در المپیک به عنوان اولین زن ایرانی، مسئولیت شما از یک ورزشکار صرف گسترده تر شد و تبدیل به یک چهره کمی فرا ورزشی شدید. این موضوع باعث نمی شود فشار بیشتری روی شما باشد؟

بسیاری از فشارها ناخواسته روی بازیکنان وجود دارد و این خود ورزشکار است که باید بتواند شرایط را مدیریت نماید. البته من بخش مثبتش را می بینم و انرژی مثبتش را می گیرم. زمانی که درالمپیک بازی می کردم درست است که تحت فشار بودم اما مسئولیتم به مراتب کمتر از امروز بود و این کار من را برای ادامه راه سخت تر می کند.

در زمان برگزاری مسابقات المپیک از یک ورزشکار جوان تبدیل به چهره ای محبوب و معروف شدید و همانطور که گفتید دیگر زندگی اجتماعی شما صرف باشگاه و تمرینات نبود. این موضوع برایتان دشواری هایی داشت؟

واقعا شرایط دشواری بود اما کم کم با آن کنار آمدم. واقعیتش این است که تکواندو مسیر زندگی من را عوض کرد و بعد از المپیک دیگر نمی تواستم عادی زندگی کنم. خب خیلی ها ممکن بود از من الگوبرداری کنند و کوچکترین اشتباه من می توانست عواقب بدی داشته باشد. این با توجه به سن و سالم کمی سخت بود و باید حواسم را در زندگی شخصی و اجتماعی و حتی فضای مجازی حسابی جمع می کردم. در این مدت و در خیلی جاها خسته و پشیمان شدم اما این احساس گذرا بود و بیشتر از چند دقیقه طول نکشید. خیلی وقت ها این احساس به سراغم می آمد که ای کاش این اتفاقات نمی افتاد و من زندگی آرامم را داشتم و کسی به من توجه نمی کرد اما این مسیری که بود خودم انتخاب کرده بودم و تصمیم گرفتم با آن کنار بیایم.





** بعد از درخشش در المپیک حالا با وجود تغییر شرایط از یک تکواندوکار جوان و با استعداد به یک قهرمان که انتظارها از او بالا هم هست چقدر آماده اید و شرایطتان چگونه است؟

واقعیت این است که من وزنم را تغییر دادم و در وزن 67- کیلوگرم بازی می کنم. در المپیک در 57- کیلوگرم بازی کردم اما امروز شرایط وزن تغییر کرده است. وزن جدیدم وزن مرگ است.

** چرا وزن مرگ؟

در این وزن مدعیان زیادی هستند و هربار یک نفر در آن قهرمان می شود. نسبت به وزن های دیگر این وزن شرایط متفاوتی دارد.

**شما مجبور به تغییر وزن بودید؟

بله چراکه دیگر نمی توانستم وزنم را کم کنم. پیش از المپیک 2020 چندین مسابقه مهم داریم و در حال حاضر تمرکزم را روی آن ها گذاشته ام. شاید مسابقات دیگر زیاد در رسانه ها مهم نباشد اما رویدادهایی در پیش داریم که در رشته ورزشی تکواندو مهم هستند مثل مسابقات قهرمانی جهان که تمرکزم را برای کسب موفقیت در آن گذاشته ام چراکه این مسابقات در ارتقا رنکینگ من موثر هستند و می توانند جایگاه من را تغییر بدهند.

** وضعیت آمادگی شما برای رسیدن به آرزوهای امسال تان چطور است؟

یکسال از میادین دور بودم اما الان به مرز آمادگی رسیده ام فکر می کنم تا زمان مسابقات جهانی و المپیک آسیایی به آمادگی کامل می رسم.

** شما در باشگاه لوازم خانگی کن عضویت دارید. وضعیت تکواندوی باشگاهی زنان خوب است؟

پس از استراحت بازی های المپیک به مسابقات لیگ آمدم. ایران از معدود کشورهایی است که رقابت های باشگاهی دارد و این خیلی خوب است؛ اگر توجه بیشتری به آن شود کیفیت ورزشکاران هم قطعا بالاتر می رود و آنها انگیزه بیشتری خواهند داشت.



تاريخ  ارسال:چهارشنبه 20 تير 1397 - 10:46

کد:81741-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool