Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان؛
نایب قهرمانی ایران با 10 مدال رنگارنگ

تیم ملی پومسه کشورمان با کسب ( 2 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز) بر سکوی نایب قهرمانی هفتمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان ایستاد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون تکواندو؛

هفتمين دوره مسابقات پومسه قهرماني جهان با حضور 553 تکواندو کار از 53 کشور، در دو بخش بانوان و آقایان و در دو قسمت تیمی و انفرادی، از پنجشنبه 16 آذر به مدت 4 روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا برگزار شد.

تیم ملی تکواندو کشورمان در حالی با حضور 5 ملی پوش در بخش بانوان و 7 پومسه رو در بخش آقایان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی نتوانست تیمی کامل را راهی مکان برگزاری این دوره از مسابقات کند.

در نخستین روز از این رقابتها، دو ملی پوش پومسه رو کشورمان، (محمد مهدی جمشیدی در رده سنی زیر 17 سال و مهدی جمالی در پومسه آزاد) به مصاف رقبای خود رفتند.
جمشیدی در گروه A این مسابقات با حریفانی از 9 کشور جهان به رقابت پرداخت و در نهایت با قرار گرفتن در بین 5 شرکت کننده نهایی، به دور بعدی راه یافت.

همچنین 5 نماینده از گروه B به این مرحله راه یافته که در پایان نماینده کره جنوبی با 49/7 امتیاز اول شد، محمدمهدی جمشیدی با ناداوری و قضاوت ناعادالانه و با 32/7 امتیاز دوم شد و نماینده کشور میزبان با 22/7 امتیاز سوم و پومسه کار ویتنامی با 19/7 امتیاز چهارم شد.

مهدی جمالی در پومسه آزاد نیز با نمایندگان 14 کشور به رقابت پرداخت و متاسفانه نتوانست به جمع نفرات برتر راه یافته و از دور مسابقات حذف شد.

دومین روز از این دوره رقابتها، ملی پوشان کشورمان در دو بخش بانوان و آقایان، در قسمت انفرادی و در دو رده سنی به مصاف برترین پومسه روهای جهان رفتند که در پایان؛

در رده سنی (زیر 29 سال)؛

حسین بهشتی پس از رقابت با تکواندوکاران 35 کشور در قالب 2 گروه 16 نفری و پیروزی در مرحله مقدماتی ، با حضور نمایندگان 18 کشور ، به مسابقه نیمه نهایی راه یافت و پس از درخشش در این مرحله برای کسب سکوهای برتر در مرحله فینال با حضور پومسه روهای 8 کشور به رقابت پرداخت و در نهایت با امتیاز 53/7 اولین مدال برنز ایران را از هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان به ارمغان آورد.

در رقابتهای فینال این رده سنی، تکواندوکاران (کره با95/7 امتیاز، اسپانیا با63/7 امتیاز و ورزشکار ویتنام با 61/7امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سومی مشترک را به خود اختصاص دادند.

نسترن ملکی بانوی پومسه روی کشورمان، دیگر نماینده تکواندو ایران در این رده سنی بود.

رقابتهای مقدماتی این رده سنی نیز با حضور 30 تکواندو کار در دو گروه برگزار شد و ملکی پس از درخشش در این مرحله، به همراه تکواندوکاران 15 کشورهای،راهی دیدار نیمه نهایی شد و با برتری در این مسابقه و قرار گرفتن در جمع هشت تکواندوکار برتر راهی مرحله نیمه نهایی شد و پس از کسب جواز حضور در مرحله فینال، باامتیاز 68/7 و مقام سومی جهان، به کار خود در مسابقات این رده سنی خاتمه داد.

دراین ماده تکواندوکاران کشورهای کره و ویتنام مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادند و نماینده مکزیک نیز سومی مشترک را از آن خود کرد.

در رده سنی (زیر 49 سال)؛

احمد اخلاقی دیگر نماینده تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی با حضور پومسه روهای 23 کشور در قالب 2 گروه، به اجرای حرکات نمایشی پرداخت که با توجه به عملکرد قابل قبول توانست در جمع 12 تکواندوکار برتر راهی مرحله نیمه نهایی شد و با کسب جواز حضور در مرحله فینال، با 30/8 امتیاز دومین مدال نقره تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها به گردن آویخت.

در این رده سنی تکواندوکارکره با61/8 امتیاز اول شد و مصر با 9/8 امتیاز و ایتالیا با 01/8 امتیاز به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

در رده سنی (زیر 59 سال)؛

حسن زاهدی دیگر ملی پوش با تجربه کشورمان پس از اجرای حرکات نمایشی و رقابت با تکواندوکاران 17 کشور در دیدار مقدماتی راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در این مرحله زاهدی پس از رویایی با پومسه رو هایی از کشورهای( کره، فرانسه، چین، آمریکا، آلمان، هلند و ارمنستان)، باامتیاز 49/7 موفق به کسب مدال برنز مسابقات شد.

در رقابتهای این گروه سنی نیز پومسه کاران (کره با 52/7امتیاز و هلند با 47/7 امتیاز) به ترتیب بر سکوی های اول و دوم ایستادند و نماینده چین با 29/7 امتیاز به همراه زاهدی بر سکوی سوم مشترک ایستاد.

در رده سنی (زیر 49 سال)؛

بدری اسدی نماینده تیم ملی بانوان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با حضور تکواندوکاران 17 کشور به اجرای حرکات نمایشی پرداخت و موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد و پس از رقابت با نمایندگان کشورهای( ایتالیا، چین تایپه، مکزیک، آمریکا، فنلاند، کره و الجزایر)، مقام پنجم این رده سنی را از آن خود کرد
در رقابتهای فینال این رده سنی تکواندوکاران ( کره، آلمان، آمریکا) به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و همچنین پومسه روی چین تایپه ای مقام سوم مشترک را به دست آورد.

در سومین روز این رقابتها، پومسه روهای کشورمان در دو رده سنی و در دو بخش بانوان و آقایان و در قسمت های انفرادی و تیمی به مصاف رقیبان خود رفتند.

در قسمت تیمی؛

در رده سنی 29 سال و در بخش بانوان:

تیم ملی بانوان کشورمان متشکل از ( نسترن ملکی، کلثوم ملامددخانی و بهاره قادریان) پس از کسب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی وصعود به دیدار فینال با 685/7 امتیاز، اولین مدال طلای کاروان تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها کسب و سرود جمهوری اسلامی ایران در کلمبیا طنین انداز شد.

همچنین تیم های( ویتنام با 68/7 امتیاز، فیلیپین با 67/7 امتیاز)به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و نمایندگان آلمان با 395/7 امتیاز بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان؛

(حسین بهشتی، مهدی جمالی و محمد نادری) ملی پوشان پومسه روی کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و اجرای حرکات نمایشی به همراه تکواندوکاران 14 تیم، راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

در این مرحله نمایندگان تکواندو ایران به همراه 7 تیم بر روی شیاپچانگ رفتند که در پایان؛

ملی پوشان کشورمان با کسب 62/7 امتیاز مدال برنز این رده سنی را به گردن آویختند.

در رده بندی این بخش نیز، تیم های ( آلمان با 685/7 امتیاز، چین با 65/7 امتیاز و فیلیپین با 55/7 امتیاز)به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را از آن خود کردند.

در قسمت انفرادی؛

در رده سنی زیر 39 سال و در بخش بانوان؛

در این رده ساناز خرمی پور به عنوان تنها نماینده کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با تکواندکاران 9 کشور، دومین مدال برنز ایران را با 415/7 امتیاز کسب کرد.

همچنین در این بخش نیز نمایندگان کشورهای(اسپانیا با 62/7 امتیاز، کره با 50/7 امتیاز و کلمبیا با 35/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.

همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان؛

علی سلمانی با برتن کردن پیراهن تیم ملی و حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با تکواندوکاران 15 کشور و در نهایت با 695/7 امتیاز در مرحله فینال، با تصاحب مدال نقره، بر سکوی دوم جهان ایستاد.

همچنین در این بخش نیز، پومسه روهای ( کره با 02/8 امتیاز، چین تایپه با 865/7 امتیاز و اسپانیا با 765/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.

در چهارمين و آخرین روز مسابقات، طلای پومسه تیمی، نایب قهرمانی جهان را به ایران هدیه داد.

روز گذشته یکشنبه نوزدهم آذر سه نماینده کشورمان در بخش آقایان(حسن زاهدي، احمد اخلاقي وعلي سلماني) در قسمت تيمي و در رده سنی بالای 39 سال، در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند که در پایان؛

ملی پوشان کشورمان با 54/7 امتیاز به عنوان صدرنشین این رده، راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

همچنین تکواندوکاران (چين تايپه، مصر، آمريكا، آلمان، مكزيك، كلمبيا و روسيه) به عنوان تیم های دوم تا هشتم جواز حضور در این مرحله را کسب کردند.

پومسه روهای ملی پوش کشورمان پس از درخشش در این مرحله و نیز صعود به دیدار فینال و با اجرای دقیق حرکات نمایشی خود، دومین مدال طلای تیم ملی ایران را در این رقابتها به گردن آویختند و پرچم ایران بار دیگر برفراز جهان برافراشته کردند.

همچنین در رده بندی مجموع تیمی این دوره از مسابقات نیز، تیم ایران مقام نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد و تیم کره اول شد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 20 آذر 1391 - 10:38

کد:337-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool