Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

مسابقات پومسه قهرمانی جهان؛
هفت دوره حضور در یک نگاه

هفتمین حضور تیم ملی پومسه در حالی در رقابتهای قهرمانی جهان کلمبیا رقم خورد که ملی پوشان کشورمان تاکنون چهار مقام نایب قهرمانی و یک سومی را برای تکواندو ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون تکواندو؛
هفتمين دوره مسابقات پومسه قهرماني جهان با حضور 553 تکواندو کار از 53 کشور، در دو بخش بانوان و آقایان و در دو قسمت تیمی و انفرادی، از پنجشنبه 16 آذر به مدت 4 روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا برگزار شد.

تیم ملی تکواندو کشورمان در حالی با حضور 5 ملی پوش در بخش بانوان و 7 پومسه رو در بخش آقایان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی نتوانست تیمی کامل را راهی مکان برگزاری این دوره از مسابقات کند.



محمد مهدی جمشیدی در رده سنی زیر 17 سال پس از صعود به دیدار فینال در حالی با امتیاز 32/7 و با کسب گردن آویز نقره اولین مدال تیم ملی را به ارمغان آورد که این امر با ناداوری و قضاوت ناعادالانه همراه بود.

همچنین در این رده سنی نمایندگان ( کره جنوبی با 49/7 امتیاز، کلمبیا با 22/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول و سوم را به دست آوردن و پومسه کار ویتنامی با 19/7 امتیاز بر سکوی سوم مشترک ایستاد.





مهدی جمالی در پومسه آزاد نیز با نمایندگان 14 کشور به رقابت پرداخت و متاسفانه نتوانست به جمع نفرات برتر راه یافته و از دور مسابقات حذف شد.



در رده سنی زیر 29 سال و در بخش آقایان، حسین بهشتی با امتیاز 53/7 اولین مدال برنز ایران را از هفتمین دوره رقابتهای پومسه قهرمانی جهان به ارمغان آورد.

در رقابتهای فینال این رده سنی، تکواندوکاران (کره با95/7 امتیاز، اسپانیا با63/7 امتیاز و ورزشکار ویتنام با 61/7امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سومی مشترک را به خود اختصاص دادند.





همچنین در این رده سنی و در بخش بانوان، نسترن ملکی بانوی پومسه روی کشورمان باامتیاز 68/7 و مقام سومی جهان، به کار خود در مسابقات این رده سنی خاتمه داد.

دراین رده تکواندوکاران کشورهای (کره و ویتنام) مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادند و نماینده مکزیک نیز سومی مشترک را از آن خود کرد.



در رده سنی (زیر 49 سال) و در بخش آقایان، احمد اخلاقی دیگر نماینده تیم ملی کشورمان با 30/8 امتیاز دومین مدال نقره تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها به گردن آویخت.

در این رده سنی تکواندوکارکره با61/8 امتیاز اول شد و مصر با 9/8 امتیاز و ایتالیا با 01/8 امتیاز به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند.




در رده سنی (زیر 59 سال) و در بخش آقایان، حسن زاهدی دیگر ملی پوش با تجربه کشورمان باامتیاز 49/7 موفق به کسب مدال برنز مسابقات شد.

در رقابتهای این گروه سنی نیز پومسه کاران (کره با 52/7امتیاز و هلند با 47/7 امتیاز) به ترتیب بر سکوی های اول و دوم ایستادند و نماینده چین با 29/7 امتیاز به همراه زاهدی بر سکوی سوم مشترک ایستاد.




در رده سنی زیر 49 سال و در بخش بانوان؛ بدری اسدی نماینده تیم ملی بانوان کشورمان مقام پنجم این رده سنی را از آن خود کرد.

در رقابتهای فینال این رده سنی تکواندوکاران (کره، آلمان، آمریکا) به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و همچنین پومسه روی چین تایپه ای مقام سوم مشترک را به دست آورد.




در قسمت تیمی و در رده سنی 29 سال بانوان، تیم ملی کشورمان متشکل از ( نسترن ملکی، کلثوم ملامددخانی و بهاره قادریان) با 685/7 امتیاز اولین مدال طلای کاروان تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها کسب و سرود جمهوری اسلامی ایران در کلمبیا طنین انداز شد.

همچنین تیم های( ویتنام با 68/7 امتیاز، فیلیپین با 67/7 امتیاز)به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و نمایندگان آلمان با 395/7 امتیاز بر سکوی سوم مشترک ایستادند.




همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان، (حسین بهشتی، مهدی جمالی و محمد نادری) ملی پوشان پومسه روی کشورمان با کسب 62/7 امتیاز مدال برنز این رده سنی را به گردن آویختند.

در رده بندی این بخش نیز، تیم های ( آلمان با 685/7 امتیاز، چین با 65/7 امتیاز و فیلیپین با 55/7 امتیاز)به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را از آن خود کردند.




در رده سنی زیر 39 سال و در بخش بانوان، ساناز خرمی پور به عنوان تنها نماینده کشورمان دومین مدال برنز ایران را با 415/7 امتیاز کسب کرد.

در این بخش نیز نمایندگان کشورهای(اسپانیا با 62/7 امتیاز، کره با 50/7 امتیاز و کلمبیا با 35/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.



همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان، علی سلمانی با برتن کردن پیراهن تیم ملی با تصاحب مدال نقره بر سکوی دوم جهان ایستاد.

در این بخش نیز، پومسه روهای ( کره با 02/8 امتیاز، چین تایپه با 865/7 امتیاز و اسپانیا با 765/7 امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.


در چهارمين و آخرین روز مسابقات، طلای پومسه تیمی، نایب قهرمانی جهان را به ایران هدیه داد.

در رده سنی بالای 39 سال و در بخش آقایان، (حسن زاهدي، احمد اخلاقي وعلي سلماني) با اجرای دقیق حرکات نمایشی خود، دومین مدال طلای تیم ملی ایران را در این رقابتها به گردن آویختند و پرچم ایران بار دیگر برفراز جهان برافراشته کردند.




در رده بندی تیمی این دوره از مسابقات ، تیم ایران با 10 مدال رنگارنگ (2 طلا، 3 نقره و 5 برنز) مقام نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

همچنین کره جنوبی با (8 مدال طلا،2 نقره و2 برنز) عنوان قهرمانی و تیم های آلمان و اسپانیا با کسب (2 مدال طلا،1 نقره و 3 برنز) به صورت مشترک بر سکوی سوم ایستادند.





-تاریخچه حضور تیم ملی پومسه کشورمان در رقابتهای قهرمانی جهان؛

نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه درسال 2006 به میزبانی کشور کره جنوبی و در شهر "سئول" برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، تکواندوکاران در هر دو بخش انفرادی و تیمی به اجرای فرم پرداختند که در پایان، تیم ملی کشورمان با کسب (9 مدال نقره و 2 برنز) در هر دو بخش بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.

در بخش انفرادی این دوره از مسابقات، علی نادعلی نجف آبادی در رده سنی (14 تا19 سال)، علی سلمانی در رده سنی (20 تا 30 سال) و محمد تقی حاتمی در رده سنی (31 تا 40 سال) سه مدال نقره را به ارمغان آوردند.
همچنین سید حسن زاهدی در رده سنی ( 41 تا 50 سال) و قربان دلشاد در رده سنی (50 به بالا)به عنوان دیگر نمایندگان کشورمان، دو مدال برنز و مقام سومی جهان را به خود اختصاص دادند.

در بخش تیمی نخستین دوره از رقابتهای قهرمانی جهان، نیز در رده سنی زیر 30 سال (علی سلمانی، علی نادعلی نجف آبادی و اکبر فروزان) و (حسینعلی نظری ،مرتضی استکی و علی برزگر) در رده سنی (بالای 40 سال) با کسب گردن آویز نقره، پرچم ایران را در کره به اهتزاز در آوردند.




-دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان پومسه در سال 2007 نیز بار دیگر به میزبانی چشم بادامی های کره ای و در شهر "اینچیون" برگزار شد و ملی پوشان کشورمان بار دیگر با عملکرد مطلوب خود در اجرای حرکات نمایشی با کسب (یک مدال طلا ،چهار نقره و 6 برنز) عنوان نایب قهرمانی جهان را حفظ کردند.

در این دوره از رقابتها و در بخش انفرادی؛ محمد تقی حاتمی در بخش انفرادی و رده سنی (30 تا40 سال) اولین مدال طلای تکواندو ایران را در رقابتهای قهرمانی جهان پومسه به گردن آویخت و پرچم سه رنگ کشورمان را بر جهان تکواندو افراشته کرد.

علی سلمانی در رده سنی ( 20 تا30سال) تک مدال نقره کشورمان را کسب کرد و (حسینعلی نظری ،قربان دلشاد) و حسین بهشتی در رده سنی نوجوانان به ترتیب مدال برنز این بخش را به گردن آویختند.

همچنین در بخش تیمی؛ رده سنی زیر 35 سال ( اکبر فروزان، علی ناد علی و حمید نظری) به مدال نقره و در رده سنی بالای 35 سال (مرتضی استکی،علی برزگر و شهرام اله آبادی) به نشان برنز دست یافتند.




-حضور در رقابتهای سال 2008 "آنکارای" ترکیه ، سومین تجربه ایران در رقابتهای قهرمانی جهان را رقم زد.
در این دوره از رقابتها، تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب (7 مدال طلا ،4 نقره و 6 برنز) بازهم لذت ایستادن بر سکوی های برتر جهان را در کارنامه خود ثبت کرد.

افتخار دیگر این دوره از مسابقات را بانوان پومسه رو برای تکواندوی ایران رقم زدند.

در سومین حضور بانوان پومسه کار در مسابقات قهرمانی جهان در بخش انفرادی، بدری اسدی در رده سنی (41تا50سال) نخستین گردن آویز نقره تیم ملی بانوان ایران را تصاحب کرد، مهسا مرادی در رده سنی (19 تا30 سال) و فاطمه اسد پور در رده سنی (31 تا40سال)برسکوی سوم جهان ایستادند و دو مدال برنز این دوره از مسابقات تصاحب کردند.

در بخش تیمی، بانوان پومسه رو کشورمان در رده سنی زیر 35 سال نخستین مدال نقره تیمی بانوان را کسب کردند.

همچنین پس از اتمام سومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان، نتایج تیم ملی کشورمان در بخش آقایان بدین شرح اعلام شد:

در قسمت انفرادی :

محمد تقی حاتمی در رده سنی (31تا40 سال) برای دومین بار مدال طلای جهان را کسب کرد، هادی ترکاشوند در رده سنی (بالای 50 سال) نشان نقره را به ارمغان آورد و میلاد یعقوبی در رده سنی (زیر 18 سال) و حسینعلی نظری در رده سنی (41 تا 50 سال)به ترتیب دو مدال برنز را تصاحب کردند.

در بخش تیمی و در رده سنی بالای 35 سال (سید حسن زاهدی ،احمد اخلاقی و علی برزگری) و رده سنی زیر 35 سال (حمید نظری،علی سلمانی و علی ناد علی) مدال نقره تیمی جهانی را بدست آوردند.




-پومسه روهای کشورمان در چهارمین حضور خود در رقابتهای قهرمانی جهانی در سال 2009 که به میزبانی کشور مصر و در شهر "قاهره" برگزار شد، با کسب(3 مدال طلا،7 نقره و 7 برنز) بر سکوی سوم جهان ایستادند.

نتایج نمایندگان کشورمان در بخش آقایان و در قسمت های ( انفرادی وتیمی) در این دوره از رقابتها بدین شرح اعلام شد:

مهدی جمالی فشی در رده سنی (14 تا 18 سال ) ،علی نادعلی در رده سنی (19تا30 سال) و هادی ترکاشوند در رده سنی (51 سال به بالا) به ترتیب سه مدال نقره را برای ایران به ارمغان آوردند، علی براری در رده سنی (41تا 50 سال) و محمد تقی حاتمی در رده سنی (31 تا 40 سال) مدال برنز این مسابقات را کسب کردند.

در بخشی تیمی، (سید حسن زاهدی،احمد اخلاقی،محمد تقی حاتمی) پومسه روهای بالای 35 سال کشورمان،برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان مدال طلا را کسب و درسکوی قهرمانی ایستادند، همچنین در رده سنی بالای 35 سال (حمید نظری ،اکبر فروزان و علی سلمانی ) نشان برنز را به گردن آویختند.

در این دوره از رقابتها بانوان پومسه رو کشورمان که با تجربه مسابقات آنکارا بر روی شیاپچانگ رفتند، بار دیگر نام تکواندو ایران را در جهان جاودانه کردند.

در بخش انفرادی، مهسا مردانی در رده سنی (19 تا 30 سال) مدال نقره و نگین گیل سمایی در رده سنی (14تا 18 سال)، فاطمه اسد پور در رده سنی (31تا 40 سال) به ترتیب به یک نشان نقره و دو برنز دست یافتند.

همچنین در بخش تیمی و در رده سنی بالای 35 سال (زهرا افتخاری،زهرا هادی زاده، بدری اسدی) دومین نقره جهانی را کسب کردند.




-پومسه روهای کشورمان برای پنچمین بار در رقابتهای قهرمانی جهان 2010 در شهر "تاشکند" ازبکستان حضور پیدا کردند و در پایان کسب (یک مدال طلا، 4 نقره و سه برنز) و رتبه چهارم حاصل تلاش ملی پوشان ایرانی شد.

در این دوره از رقابتها و در قسمت آقایان، علی نادعلی در رده سنی ( 19 تا 30 سال ) و هادی ترکاشوند در رده سنی( 51 تا60 سال) به نشان نقره بخش انفرادی این رقابتها دست یافتند و همچنین در رده سنی (18 تا 14 سال) مهدی جمالی فشی و هادی ترکاشوند در رده سنی (51 تا 60 سال) مدال برنز این بخش را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کردند.

همچنین در بخش پومسه تیمی خانوادگی و در رده سنی (14 تا 35 سال) اکبر فروزان ،فاطمه روشن نشان برنز این دوره از مسابقات را تصاحب کردند.

در رده سنی (41 تا50 سال) سید حسین زاهدی، محمد تقی حاتمی و احمد اخلاقی با حضور در سکوی دوم جهان به نشان نقره دست یافتند.

در این دوره از رقابتها و در بخش بانوان، پومسه روهای کشورمان در بخش تیمی تنها مدال طلای کاروان رو بدست آوردند، تیم ایران با ترکیب (بدری اسدی ،مهناز مردانی و زهرا افتخاری در رده سنی ( 35 تا41 سال) با کسب مدال طلای جهانی، سرود جمهوری اسلامی ایران را ازبکستان طنین انداز کردند.

همچنین در قسمت بانوان و در بخش انفرادی، مهسا مردانی در رده سنی (19 تا30 سال) به نشان نقره و بهاره قادریان به مدال برنز دست یافتند.




-تکواندوکاران ایران برای ششمین بار در رقابتهای قهرمان جهانی 2011 روسیه که به میزبانی "شهرولادیوستک" برگزار شد، حضور پیدا کردند.

در این دوره در بخش انفرادی آقایان، محمد تقی حاتمی در رده سنی (31 تا40 سال)و هادی ترکاشوند رده سنی (51تا60سال) به ترتیب به دو نشان نقره و محمد نادری در رده سنی (14تا18 سال)، علی نادعلی رده سنی (19 تا 30 سال )برنز جهانی راتصاحب کردند.

در بخش تیمی زیر 35 سال(علی سلمانی،حمید نظری و مهدی جمالی فشی)و بالای 35 سال (علی برزگری،سید حسن زاهدی و احمد اخلاقی) در جایگاه سوم جهان ایستادند.

در بخش بانوان، تیمی در رده سنی بالای 35 سال متشکل از (مهناز مردانی، زهرا افتخاری و زهرا هادیزاده ) و نگین گیل سمایی در رده سنی 14 تا 18 سال انفرادی به مدال برنز دست یافتند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 21 آذر 1391 - 14:10

کد:354-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool