Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی تکواندو:
از بهمن ماه ،در مقطع کارشناسی دانشجو جذب می کنیم

فدراسیون تکواندو را می توان یکی از فعال ترین فدراسیون های ورزشی کشور در توسعه علمی و آکادمیک رشته های ورزشی دانست ، فدراسیونی که در کنار فارغ التحصیلی دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی تکواندو،امروز جذب دانشجو در مقطع کارشناسی را نیز در دستور کار دارد .

در این میان شاید کسی بهتر از رییس مرکز آموزش علمی کاربردی تکواندو ما را از روند فعالیت های این رشته باخبر کند در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان گفت:

محمدرضا پهلوان رییس مرکز آموزش علمی کاربردی تکواندو از این مرکز به عنوان نخستین مرکز علمی کاربردی ورزشی کشور نام برد که فدراسیون تکواندو از سال 83-84 مقدمات شروع به کار آنرا مهیا کرد.

وی توضیح داد : اولین دوره دانشجویان از سال 1388 در مقطع کاردانی برای تحصیل به صورت ترمی و پودمانی آکادمیک به این دانشگاه جذب شدند هرچند درابتدای راه اندازی این مرکز تعداد دانشجویان چندان قابل توجه نبود ولی رفته رفته با اهتمام فدراسیون برای توسعه کیفی بخش آموزش،شمار دانشجویان نیز افزایش پیدا کرد.

پهلوان تصریح کرد : از آن جایی که یکی از ارکان مهم ورزش قهرمانی،پرورش مربیان کارآمد-تحصیل کرده و آشنا به به علم و دانش روز است،چنین مرکزی هم در بخش توسعه ورزش همگانی و هم درجهت ارتقاء سطح علمی مربیان،نقش گسترده ای داشته است.

*آینده نگری فدراسیون در آموزش،با هدف استمرار قهرمانی است*

پهلوان معتقد است استمرار قهرمانی های تکواندوی کشور در سطح جهان،نیازمند توجه به بخش آموزش است.
وی گفت:تکواندو ایران در حال حاضر یکی از بهترین های دنیاست و سالهاست که جایگاه اول یا دوم جهان را به خود اختصاص داده است .به همین منظور برای استمرار قهرمانی ها در سطح جهان و مسابقات بزرگ،لازم است که توجه وی‍ژه ای به بخش آموزش شود.
رییس مرکز آموزش علمی کاربردی تکواندو تصریح کرد: در کشور استعدادهای زیادی در رشته تکواندو وجود دارد با توسعه بخش آموزش،امکان شناسایی و جذب این استعداد نیز به وجود می آید که خوشبختانه فدراسیون با درک این موضوع و آینده نگری ، آموزش کارآمد برای استمرار موفقیت ها را فراهم کرده است.

*اثرات مثبت آکادمیک شدن، در آینده مشخص می شود*

پهلوان در ادامه با بیان اینکه نگرش آکادمیک به رشته موفقی چون تکواندو اثرات مثبتی برروند توسعه این رشته خواهد داشت و با موفقیت امیز توصیف کردن اقدامات صورت گرفته دراین سطح گفت : سال گذشته 28 فارغ التحصیل در مقطع کاردانی داشتیم .همچنین 2 دوره دیگر هم فارغ التحصیل در این مقطع داریم که جای بسیار مباهات دارد .
وی افزود : درایتدای کار هستیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب به زمان بیشتری نیاز داریم تا تاثیرات آکادمیک شدن تکواندو مشخص شود.ولی نباید این موضوع را نادیده گرفت که اثرات مثبت چنین فعالیتی در آینده بدنه آموزش تکواندو کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

*با تلاش های فراوان،جذب دانشجو در مقطع کارشناسی تصویب شد*

رییس مرکز آموزش های علمی کاربردی تکواندو در خصوص دانشجویان این مرکز بااعلام این خبر که در حال حاضر حدود 370 دانشجوی مشغول تحصیل هستند، اظهارداشت : دانشجویان این مرکز در سه دوره ترمی و 5 دوره پودمانی تحصیلات خود را پیگیری می کنند .
وی درادامه استقبال بانوان از این رشته را قابل توجه توصیف کرد و افزود : بانوان رکورد دانشجویان آقا را دراین مرکز علمی و اکادمیک شکسته اند.

پهلوان از جذب دانشجو در مقطع کارشناسی خبرداد و زمان برنامه آن را بهمن ماه امسال اعلام کرد و توضیح داد: کره جنوبی نیز در بحث آکادمیک کردن تکواندو،فعالیت های گسترده ای انجام داده است. ما نیز قصد داریم با افزایش فعالیت در این مرکز در آینده حتی در مقاطع بالاتر اقدام به جذب دانشجو کنیم.

*امکان جذب دانشجوی خارجی، در آینده وجود دارد*

رییس مرکز آموزش های علمی کاربردی تکواندو به برنامه های فدراسیون برای کسب مجوز برای جذب دانشجوی خارجی اشاره کرد و افزود: در مسئله ی جذب دانشجوی خارجی به دانشگاه تکواندو،وزارت ورزش وجوانان باید از وزارت علوم کسب مجوز و سهمیه کند که مطمئنیم اگر چنین مجوزی اتخاذ شود،علاقه مندان زیادی به ویژه از کشورهای اطراف،با توجه به سطح بالای تکواندوی ایران و همچنین کیفیت بالای آموزش در این مرکز جذب می شوند.به ویژه اینکه اساتید قوی نیز در این مرکز حضور دارند با کسب مجوز از وزارت علوم راه جدیدی به سوی دانشگاه تکواندو باز می شود.

وی تصریح کرد:در بخش عملی دروس مرکز آموزش تکواندو،خبره های این رشته و در بخش دروس تئوری نیز قهرمانان تحصیل کرده که حداقل مدرک فوق لیسانس دارند مشغول به تدریس هستند.

*شرایط استخدام فارغ التحصیلان، تسهیل می شود*

پهلوان در خصوص برنامه ریزی برای فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی ادامه داد :در تعامل با فدراسیون از مسوولان درخواست کردیم تا به هیئت های استان ها نیز اعلام کنند در استخدام و به کارگیری در زمینه تکواندو،فارغ التحصیلان دانشگاه تکواندو را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه حمایت های فدراسیون در توسعه آکادمیک تکواندو رامورد توجه قرار داد وافزود:بی تردید توجه ویژه فدراسیون تکواندو به این مقوله می تواند نقش بسیار موثری در آکادمیک کردن تکواندو داشته باشد.

رییس مرکز آموزش های علمی کاربردی تکواندو گفت :امکانات سخت افزاری و حمایت های معنوی فدراسیون تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف و موفقیت های ما خواهد داشت ، اینگونه می توان عنوان کرد برای سرپا نگه داشتن مرکز آموزش علمی کاربردی نیازمند حمایت های مادی و معنوی فدراسیون تکواندو هستیم.

منبع:پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

تاريخ  ارسال:يكشنبه 10 دي 1391 - 11:10

کد:557-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool