Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

مسئول کمیته آموزش و سازمان لیگ فدراسیون تکواندو افغانستان؛
تكواندو ورزش اول افغانستان است

مسئول کمیته آموزش و سازمان لیگ فدراسیون افغانستان، تكواندو را به عنوا ن ورزش اول اين كشورمعرفي كرد.

تیم ملی تکواندو افغانستان طی سالهای اخیر با بهره گیری از دانش و تجربه ی مربی کره ای، توانست رشد فنی و تكنيكي چشمگيري را در كارنامه خود ثبت كند و با حضور موفق در میادین بین المللی و کسب تنها مدال تاريخي ورزشی این کشور در بازيهاي المپیک 2012 لندن، این رشد را به جهانیان ثابت کرد.

بدون شك بزرگترين نهاد تاثیر گذار فدراسیون ها در بحث افزایش ابعاد همگانی و قهرماني و حرفه تر شدن فعالیت در هر رشته ورزشي، كميته آموزش آن فدراسیون است.

مسئول کمیته آموزش فدراسیون تکواندو افغانستان که به منظور رایزنی بیشتر در بحث افزایش تبادلات دانش دو کشور در این رشته ورزشی به ایران سفر کرده بود، گفتگویی با سایت رسمی فدراسیون تکواندو کشورمان داشته که در آن، با هدف از حضورش در ایران و جایگاه فعلی این رشته در افغانستان بیشتر آشنا می شویم.

"سید صادق هاشمی" مسئول کمیته آموزش و سازمان لیگ فدراسیون تکواندو افغانستان گفت: تیم ملی تکواندو این کشور از سال 1363 به صورت رسمی پا به عرصه رقابتهای بین المللی این رشته ورزشی گذاشت و طی سالهای اخیر با توجه ویژه مسئولان ورزش کشور، به رشد قابل توجه ای از لحاظ فنی و تکنیکی رسید.

وی افزود: با حضور مربی کره ای طی سالهای اخیر و تلاش های مستمر و شبانه روزی بهترین هوگوپوشان و کسب مدال های رنگارنگ در رقابتهای معتبر آسیایی و جهانی، قدرت و توانایی تکواندو افغانستان را به جهانیان ثابت کردیم.

هاشمی که دارای مدارک بین المللی مربیگری و داوری این رشته ورزشی است، درباره زمان به اوج رسیدن تکواندو در افغانستان بیان داشت:از سال 1384 و با تمرین هوگوپوشان افغان در دو بخش آقایان و بانوان زیر نظر این مربی، تکواندو به صورت فنی و تکنیکی در این کشور شروع به رشد کرد که نتیجه آن کسب مدال های با ارزش در مسابقات برون مرزی شد.

- تکواندوکاران ایرانی زبانزد جهانیان اند.

وی که در دوران جوانی در چندین رقابت داخلی ایران با حضور در ترکیب تیم تهران تجربه مبارزه بر روی شیابچانگ کشورمان را بدست آورد، در خصوص دیدگاه جهان درباره سطح هوگوپوشان ایرانی اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته و قدمت چندین ساله فعالیت این رشته ورزشی، تکواندو در ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر قاره آسیا و تیم های صاحب نام جهان تبدیل شده است، هوگوپوشان ایرانی به واسطه استفاده از (قدرت، هوش بالا، فن و تکنیک) خاص خود، زبانزد جهانیان هستند و در تمامی رقابتها با تمام توان به مصاف حریفان رفته و با کسب خوش رنگ ترین مدال، جایگاه تکواندو ایران را به جهانیان ثابت می کنند.

وی در ادامه افزود: هوگوپوشان افغانستان به منظور کسب نتایج بهتر و درخشش در مسابقات آینده باید نحوی عملکرد تکواندو کاران ایرانی را الگوی خود قرار داده و با استفاده از تجربیات به دست آمده در رقابت با ورزشکاران این کشور، به مصاف دیگر هوگوپوشان در مسابقات مهم بروند.

-مدال تکواندو، پرچم افغانستان را در لندن به اهتزاز در آورد.

وی درباره نتایج به دست آمده در سی امین دوره بازی های المپیک افزود: کاروان ورزشی افغانستان در رقابتهای المپیک 2012 لندن، تنها با کسب مدال "روح الله نیک پا" تکواندوکار ملی پوش خود، به کشور بازگشت که به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ کشورمان در رقابتهای مهم المپیک توسط یک هوگوپوش، برای جامعه ورزش و به خصوص خانواده تکواندو افغان افتخار بسیار بزرگی است.

وی در خصوص نحوی برگزاری رقابتهای لیگ این رشته ورزشی در افغانستان بیان کرد: مسئولان فدراسیون تکواندو به منظور رشد و قهرمان پروری ورزشکاران افغان، همانند فدراسیون تکواندو ایران، برای نخستین بار اقدام به برگزاری مسابقات لیگ تکواندو با حضور 30 تیم باشگاهی کردند.
وی افزود: برگزاری این رقابتها منجر شد تا انگیزه هوگوپوشان افغان در سراسر کشور برای ارتقا سطح فنی و تکنیکی خود افزایش یافته و با تمام توان برای حضور موفق تر در این مسابقات به مصاف یکدیگر بروند.

رئیس کمیته آموزش افغانستان که در 6 سالگی و زیر نظر استاد "سید حسن میر" و در شهر ورامین فنون تکواندو را آموزش دید، تصریح کرد: تکواندو در افغانستان از پتانسیل های بسیار بالای برخوردار است و با توجه به بالا بودن درصد علاقه مندان به این رشته رزمی، می توان به طور حتم تکواندو را به عنوان ورزش اول در این کشور معرفی کرد.

وی گفت: به همین منظور مسئولان ورزش کشور طی سالهای اخیر توجه ویژه ای به گسترش و ارتقاء این رشته رزمی داشته و برای رساندن تکواندو افغان به تیم های مطرح آسیا و سپس جهان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

"هاشمی" در خصوص حضور تیم افغانستان در رقابتهای جهانی 2013 مکزیک اظهار داشت: اردوی های آماده سازی تیم ملی تکواندو افغانستان برای حضور در رقابتهای جهانی مکزیک، از مدتی قبل در حال برگزاری است که با توجه به برنامه ریزی های مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم و در صورت فراهم شدن شرایط اعزام، به طور حتم حضوری موفق را در این دوره از مسابقات خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین به منظور انتخاب برترین نفرات جهت عضویت در تیم ملی اعزامی به این رقابتها، مسئولان فدراسیون در نظر دارند تا با فراهم کردن شرایط برگزاری چند اردوی برون مرزی، تکواندوکارانی شایسته را راهی رقابتهای جهانی کنند.

-نگاه ویژه مسئولان ورزش افغانستان به تکواندو بانوان

"هاشمی" در خصوص وضعیت فعالیت هوگوپوشان بانوی افغان یادآور شد: با توجه به گسترش دامنه فعالیت بانوان افغان در رشته های ورزشی، مسولان فدراسیون تکواندو این کشور با برنامه ریزی های مناسب، شرایط فعالیت در این بخش را نیز همانند آقایان فراهم کرده اند و این نفرات با تمرین زیر نظر مربی کره ای با رشد قابل ملاحظه ای دست یافته که امیدوارم با ادامه این روند شاهد درخشش هوگوپوشان زن در رقابتهای آینده باشیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به نحوی برگزاری مسابقات تکواندو، این رشته ورزشی در میان بانوان افغان جایگاه بسیار ویژه اي دارد و علاقه مندان به فعالیت در این رشته نسبت به ورزش های دیگر بسیار بالا است.

-دانش مربیان و داوران نیز همزمان با هوگوپوشان ارتقاء می یابد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون افغانستان که در سال 1386 توانست دان 6 تکواندو را کسب کند، در خصوص سطح دانش مربیان و داوران این کشور گفت: یکی از سیاست های فدراسیون تکواندو بعد از تشکیل تیم ملی قدرتمند در بخشهای آقایان و بانوان، آموزش مربیان و داوران افغان با جدیدترین روش ها و تکنیک های به روز این رشته ورزشی در سطح جهان است، که خوشبختانه طی سالهای اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته، داوران و مربیان این کشور با حضور در کلاس های بین المللی سطح دانش خود را از لحاظ فنی و تکنیکی ارتقا داده اند.

-پومسه روها به صورت حرفه ای به میدان می آیند.

هاشمی در خصوص وضعیت تیم پومسه افغانستان بیان داشت: باتوجه به اینکه تکواندو کشور در بخش کیورگی توانسته انتظارات مسئولان ورزش افغان را برآورده سازد، با برنامه ریزی های مسئولان فدراسیون، تیم پومسه مردان نیز فعالیت خود را به تازگی زیر نظر " الله محمد" یکی از بهترین پومسه روهای این کشور آغاز کرده که امیدوارم با پیگیری مستمر تمرینات و برنامه های آماده سازی، پومسه نیز به جایگاهی مانند کیورگی دست یابد.

گفتنی است: تیم ملی تکواندو افغانستان با حضور در بیست و چهارمین دوره رقابتهای بین المللی جام فجر آقایان و ششمین دوره مسابقات بانوان موفق با کسب 7 مدال رنگارنگ ( یک نقره و شش برنز)عنوان نايب قهرماني اين دوره از رقابتها را در دو رده آقايان و بانوان كسب كنند.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 17 دي 1391 - 08:51

کد:591-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool