Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

اسبقی: سطح فنی مسابقات گرندپريكس بالاتر از دوره‌‌های قبل بود

نماینده وزن 68 کیلوگرم تیم ملی تکواندو گفت: روح‌الله نیک‌پا تکواندوکار تیم‌ ملی افغانستان که دو بار در المپیک مدال‌ کسب کرده و نماینده تیم‌ ملی کره از حریفان اصلی من در بازی‌های آسیایی اینچئون محسوب می‌شوند.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، بهنام اسبقی در مورد کسب مدال برنز مسابقات گرندپریکس قزاقستان،‌ اظهار داشت: سطح فنی مسابقات نسبت به دوره‌‌های قبل خیلی بالاتر بود. در این دوره از رقابت‌ها اکثر ورزشکارانی که حضور داشتند همه با بهترین شرایط وارد شیاپ‌چانگ شدند.

به عنوان مثال در وزن دوم سروت تازگل ترکیه‌ای و گنزالس که هر دو در المپیک لندن مدال‌آوری کرده بودند در این رقابت‌ها حضور داشتند. البته گنزالس در المپیک لندن در وزن 58 کیلوگرم مدال طلا کسب کرده و از این به بعد می‌خواهد در وزن 68 کیلوگرم مبارزه کند.

نماینده وزن 68 کیلوگرم تیم ملی تکواندو گفت: در قزاقستان مقابل نماینده روسیه تا 30 ثانیه‌ آخر پیش افتاده بودم، اما حریفم یک مشت به هوگوی من وارد کرد که داوران به او امتیاز دادند و یک مقدار امتیازی که به حریفم دادند جای بحث دارد، اما همان ضربه را چند ثانیه بعد من به هوگوی حریفم وارد کردم و داوران به من امتیاز ندادند. معتقدم اگر امتیاز به من داده بودند قطعا بازی به راند طلایی کشیده می‌شد.

نماینده وزن دوم المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای شکست حریف کره‌ای خود در بازیهای آسیایی اینچئون داری یا خیر، گفت: در فینال مسابقات جهانی مکزیک با نتیجه 5 بر 4 حریف کره‌ای را شکست دادم و مدال طلا را کسب کردم در مسابقات کسب امتیاز سهمیه المپیک که میزبانی منچستر برگزار شد نیز "کیم هو" نماینده کره‌جنوبی را 8 بر 3 شکست دادم.

اسبقی ادامه داد و گفت: در بازیهای آسیایی نفرات بر اساس قرعه‌کشی به مصاف هم می‌روند و شاید در همان بازی اول با هم مبارزه کنند، اما در مسابقات دیگر قرعه‌کشی بر اساس رنکینگ است و تا قبل فینال به مصاف یکدیگر نمی‌روند. به هر حال روح‌الله نیک‌پا تکواندوکار تیم‌ ملی افغانستان که دو بار در المپیک مدال‌ کسب کرده و نماینده تیم‌ ملی کره از حریفان اصلی من در بازی‌های آسیایی اینچئون محسوب می‌شوند. در مسابقات قهرمانی آسیا روح‌الله نیک‌پا را 14 بر 5 شکست دادم و امیدوارم که در اینچئون نیز بتوانم با شکست حریفانم بهترین نتیجه را کسب کنم.

اسبقی در پاسخ به این سؤال که آیا خستگی مسابقات پیاپی روی نتیجه‌گیری تیم‌ ملی در اینچئون تاثیر می‌گذارد یا خیر، گفت: سال‌های قبل اصلا اینطور نبود که یک ورزشگاه در طول سال در چند مرحله مسابقه شرکت کند، اما در حال حاضر با قانون فدراسیون جهانی برای کسب امتیاز سهمیه المپیک تکواندوکاران بسیار شرایط دشواری را پیش رو دارند و هر چند ماه یک‌بار راهی باید در یک رویداد مبارزه کنند. شاید در گذشته ملی‌پوشان در طول سال در 3 مرحله مسابقه شرکت می‌کردند، اما من در طول 6 ماه گذشته 5 تا 6 مسابقه رسمی حضور داشته‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقاتی که در طول 6 ماه شرکت‌ کرده‌ام هر کدام از آنها در سطح مسابقات جهانی بوده و برای رسیدن به مدال با بهترین‌های دنیا مبارزه کردم. فکر می‌کنم با مسابقاتی که در چند وقت اخیر شرکت کرده‌ایم باید در زمانی که تا آغاز بازی‌های آسیایی باقی مانده ریکاوری کنیم.

منبع : فارس

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 12:48

کد:6836-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool