Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

تكواندو و بازيهاي آسيايي، از سئول 1986 تا اينچئون 2014

تا شروع هفدهمین دوره بازيهاي آسيايي کمتر از 10 روز فرصت باقی است؛ بازیهایی که از سال 1951 در دهلي نو با حضور 11 كشور و در 6 رشته ورزشي برگزار شد و تکواندو به همراه دیگر رشته رزمی یعنی جودو، حضورش در المپیک قاره ای را در سال 1986 جشن گرفت.

یه گزارش سایت فدراسیون تکواندو، بازیهای آسیایی که جايگاه ويژه اي در رويدادهاي مهم ورزشي جهان دارد هر چهار سال یکبار برگزار می شود كه هفدهمين دوره اين رقابتها از 28 شهریورماه در شهر اینچئون کره جنوبي و با برپایی مراسم افتتاحیه آغاز و 12 مهر ماه با انجام مراسم اختتامیه به اتمام می رسد.

رشته ورزشی تکواندو از زمانی وارد بزرگترین رویداد ورزشی قاره آسیا شد که سئولِ کره جنوبی میزبان بازیها شد؛ کشوری که از آن به عنوان خاستگاه تکواندو جهان یاد می شود.

4 سال بعد و در سال 1990 كه پكن ميزبان رقابتها بود، تكواندو را از جمع رشته هاي ورزشي حذف كرد اما در دوره بعدي يكبار ديگر رشته تكواندو به رقابتها اضافه و هيروشيما ميزبان ۶۸۲۸ ورزشكار از 42 كشور شد.

از دوازدهمين دوره بازيهاي آسيايي، تكواندو همواره در بين رشته هاي حاضر در اين المپيك آسيايي حضور داشته است كه تاكنون و پس از حضوري شش دوره اي، كره جنوبي با كسب 47 مدال طلا، 9 مدال نقره و 4 مدال برنز در 2 بخش بانوان و آقايان، مدال آورترين كشور در اين رشته است، چين تايپه با 10 طلا، 7 نقره و 11 برنز و ایران با 8 طلا، 9 نقره و 15 برنز به عنوان تيم هاي بعدي هستند.

اما به غير از چين، تايلند و ويتنام كه از كشورهاي شرق آسيا محسوب مي شوند، اردن در اين بين، در رده پنجم است و تاكنون 2طلا، 11 نقره و 7 برنز را در تكواندو به نام خود ثبت كرده است!

كويت و قطر نيز هر كدام با يك مدال طلا در بين كشورهايي هستند كه موفق به فتح سكوي قهرماني شده اند كه تك مدال طلاي قطر در حالي بدست آمد كه اين كشور به لطف ميزباني بازيهاي آسيايي در سال 2006، در فينال وزن 80- كيلوگرم، در مصاف با مهدي بي باك با نادآوري توانست به اين عنوان دست پيدا كند.

ديگر كشورهاي مدال آور اين رقابتها كه هنوز موفق به كسب مدال طلا نشده اند، اندونزي، فيليپين، ژاپن، مالزي، ازبكستان، نپال، قزاقستان، افغانستان، عربستان سعودي، بحرين، لبنان، هند، تاجيكستان و يمن هستند.

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در بخش تکواندو از سه شنبه (8 مهرماه) به مدت 4 روز در اینچئون کره جنوبی برگزار خواهد شد که نمایندگان کشورمان در 2 بخش آقایان و بانوان به دیدار رقبای خود می روند.

سوسن حاجي پور، سمانه شش پري، كيميا عليزاده، شكرانه ايزدي، فاطمه روحاني و اكرم خدابنده در بخش بانوان با هدايت مينو مداح و پروانه تهراني و فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقي، مسعود حجي زواره، مهدي خدابخشي، يوسف كرمي و سجاد مرداني در بخش آقايان با هدايت بيژن مقانلو، مهدي بي باك و مهرداد يوسفي، نمايندگان ايران در اين رويداد مهم آسيايي خواهند بود كه پنجشنبه (3 مهرماه) عازم اينچئون كره جنوبي مي شوند.

بر اساس برنامه اعلام شده، در روز اول اين رقابتها، از تيم كشورمان حجي زواره، كرمي و حاجي پور به روي شياپ چانگ خواهند رفت، در ادامه چهارشنبه (9 مهرماه)، خدابخشي، مرداني و شش پري مبارزاتشان را پيگيري مي كنند. روز سوم (پنجشنبه – 10 مهرماه) اسبقي، عليزاده و ايزدي به مصاف رقيبان مي روند و روز پاياني اين مسابقات (جمعه – 11 مهرماه)، روحاني، خدابنده و عاشورزاده هوگوپوشان ايران هستند.

گفتني است؛ تكواندوي ايران در دوره قبلي اين رقابتها كه به ميزباني گوانگجو چين برگزار شد؛ در بخش آقايان 3 مدال طلا و يك برنز را بدست آورد و قهرمان شد و در بخش بانوان 2 مدال نقره و 3 مدال برنز را به نام خود ثبت كرد.

تاريخ  ارسال:شنبه 22 شهريور 1393 - 07:41

کد:6914-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool