Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

مرداني: گرندپريكس‌ها پله‌اي براي حضور در ريو هستند

دارنده مدال برنز مسابقات جایزه بزرگ منچستر گفت: من تمام مسابقات گرندپريكس را پله اي براي حضور در المپيك ريو مي دانم و در هر مبارزه، شناخت خوبي از حريفانم بدست مي‌آورم. هدف من كسب خوش‌رنگترين مدال المپيك است و براي رسيدن به اين مهم، در تلاش هستم تا امتيازات لازم را از حضور در اين رويدادها بدست آورم.

سجاد مردانی نايب قهرمان جهان در سال 2013 با پيروزي برابر تكواندوكاراني از لهستان، تركيه و ايتاليا (قهرمان المپيك لندن) مدال برنز مسابقات گرندپريكس منچستر را بدست آورد و 14.4 امتياز را به سبد اندوخته‌هاي خود در رنكينگ المپيك اضافه كرد.

وي در گفت و گو با سايت فدراسيون تكواندو، در خصوص سطح اين رقابتها اظهار داشت: سطح مسابقات گرندپريكس كه مشخص است. اين رقابتها هميشه با حضور برترينهاي جهان، در سطح فني بالايي برگزار مي شود. در اين رقابتها نيز تمام خوب ها حضور داشتند و بسياري از نامداران نيز حذف شدند. به هرحال هرچه از حضور در اين مسابقات مي‌گذرد، تكواندوكاران آشنايي بيشتري با نحوه مبارزات هم پيدا مي كنند و رقابتها سخت تر مي شود. شما نگاه كنيد كه در هر دوره از رقابتهاي گرندپريكس، نفرات جديدي موفق به كسب سكو مي شوند چراكه تكواندوكاران با گذشت زمان و حضور در اين مسابقات شناخت خوبي از يكديگر بدست مي‌آورند.

مرداني افزود: حضور در اين رقابتها براي كسب امتياز است تا در نهايت بتوانيم جزو 6 تكواندوكار برتر هر وزن شويم و جواز حضور در المپيك ريو را بدست آوريم. در پايان اين رقابتها ورزشكاري برنده است كه از تك تك مبارزات و موقعيت ها و امتيازات اين رقابتها بهره برداري لازم را كرده باشد و بتواند در شياپ چانگ اصلي كه همان المپيك 2016 است، خوش‌رنگترين مدال ممكن را بدست آورد.

نايب قهرمان جهان در سال 2013 تصريح كرد: من تمام مسابقات گرندپريكس را پله اي براي حضور در المپيك ريو مي دانم و در هر مبارزه، شناخت خوبي از حريفانم بدست مي‌آورم. هدف من كسب خوش‌رنگترين مدال المپيك است و براي رسيدن به اين مهم در تلاش هستم تا امتيازات لازم را از حضور در اين رويدادها بدست آورم.





وي در پاسخ به اين سوال كه در اولين مبارزه خود در شياپ چانگ منچستر استرسي داشته است يا خير؟ اظهار داشت: طبيعتا مبارزه اول هميشه دشوار است، حدود 4 ماهي بود كه نتيجه دلخواه يا همان نتيجه مدالي را در رقابتها بدست نمي‌آوردم و در چنين آوردگاه سنگيني فشار زيادي را متحمل مي شدم. من در گرندپريكس قزاقستان مدالي را بدست نياوردم و در بازيهاي آسيايي نيز از نظر فني از خودم راضي بودم اما به هرحال يك سري شرايط رقم خورد تا نتوانم نتيجه بگيرم. در شياپ چانگ منچستر بايد تمام افكار منفي را از خودم دور مي كردم، در اين رقابتها گفتم خوب مبارزه كنم، نتيجه خودش بدست مي آيد و خدا را شكر اكنون از شرايط خودم راضي هستم.

دارنده مدال برنز مسابقات گرندپريكس منچستر اينطور ادامه داد: اولين مبارزه با لهستان بود و در ادامه با نماينده تركيه مبارزه كردم. "علي ساري" تكواندوكاري قديمي است و تجربيات خوبي دارد. پيش از اين مبارزه اي با او نداشتم اما به همراه كادرفني آناليز خوبي داشتيم و توانستم شكستش دهم.

مرداني در خصوص پيروزي برابر قهرمان المپيك لندن گفت: "مولفتا" تكواندوكار شناخته شده اي است و مبارزه ام با او از حساسيت بالايي برخوردار بود، اين دومين باري بود كه با اين تكواندوكار ايتاليايي مسابقه مي‌دادم كه در نهايت با توجه به شناختي كه از او داشتم و راهنمايي كادرفني، توانستم برنده اين مبارزه شوم.

وي در پاسخ به اين سوال كه شكست در برابر تكواندوكار ازبكستان چطور اتفاق افتاد؟ افزود: به هرحال مبارزه برد و باخت دارد اما در رقابت با تكواندوكار ازبك من به اشتباهات خودم باختم. براي برد هر تكواندوكار يك راهي وجود دارد و من از راهش وارد نشدم. متاسفانه بازي از دستم خارج شد و نتوانستم برنده اين ديدار شوم. من توانايي شكست اين بازيكن را داشتم و قطعا دفعه بعدي كه با اين بازيكن مبارزه كنم به راحتي برابر او پيروز مي‌شوم.

تكواندو تيم ملي كشورمان در پايان خاطرنشان ساخت: مکزیک میزبان مرحله فينال مسابقات گرندپريكس در سال 2014 است، و 8 تكواندوكار برتر رنكينگ المپيك در اين رقابتها حضور دارند. قطعا مسابقه سختي پيش روي ما است و با توجه به رنكينگي كه دارم جواز حضور در اين رقابتها را دارم. اين مسابقات 80 امتياز دارد و بايد نهايت استفاده را از حضور در اين رويداد ببرم. به هرحال برد و باخت در رقابتهاي گرندپريكس هست و اين مسابقات براي اين است كه هم بتواني امتيازات لازم را براي حضور در المپيك ريو بدست آوري و هم اينكه بتواني حريفان احتمالي در المپيك را به خوبي آناليز كني! آخر راه مهم است كه آن كسب خوشرنگترين مدال در المپيك 2016 ريو است.

تاريخ  ارسال:شنبه 10 آبان 1393 - 11:04

کد:7505-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool