Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

راه زيادي تا المپيك داريم
عاشورزاده: بهترين نتيجه فينال گرندپريكس را مي‌خواهم

رقابتهاي فينال گرندپريكس در سال 2014 از 12 تا 13 آذرماه به ميزباني "كوئرتارو" مكزيك برگزار و 8 تكواندوكار برتر رنكينگ المپيك جواز حضور در اين رقابتها را خواهند داشت. فرزان عاشورزاده تكواندوكار 58- كيلوگرم كشورمان (وزن اول المپيك)، طي 6 ماه و با كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا، بازيهاي آسيايي 2014 و آزاد كره جنوبي و همچنين مدال طلا و نقره مسابقات گرندپريكس، عملكردي قابل توجه را از خود به نمايش گذاشت و حالا جزو 8 هوگوپوشي است كه با دعوت فدراسيون جهاني مي‌تواند در اين رقابتها حضور داشته باشد.



گفت و گوي فرزان عاشورزاده با سايت فدراسيون تكواندو را در ادامه خواهيد خواند:

*** كره اي ‌ها تا آخرين لحظه مي‌جنگند

عاشورزاده كه با مدال طلاي مسابقات گرندپريكس منچستر خود را به رنكينگ ششم المپيك و دوم جهان رساند و توانست جواز حضور در رقابتهاي فينال گرندپريكس را بدست آورد در خصوص اين رقابت‌ها اظهار داشت: 4 مبارزه تا رسيدن به فينال داشتم، اولين حريف من تكواندوكار آلماني بود كه او را 12 بر صفر بردم، بعد از آن با كره جنوبي رقابت كردم كه او قهرمان جهان بود. مبارزه سختي بود چراكه حريفم تجربه بسيار خوبي داشت.در اين بازي تا لحظه آخر جنگيدم چراكه تكواندوكاران كره اي تا هر لحظه اي كه زمان باشد، مبارزه مي‌كنند و مي‌خواهند نتيجه را جبران كنند من هم اولين بار بود كه با اين بازيكن مسابقه مي‌دادم و خدا را شكر 20 بر 8 برنده شدم.

وي اينطور ادامه داد: تكواندوكار مكزيك بازيكن بسيار خوبي بود، آلمان و آرژانتين را شكست داده بود و كمي هم مبارزه حساس شد اما در نهايت به برتري رسيدم در ادامه هم با نماينده پرتغال رقابت كردم، در اين مسابقه زياد به فكر امتياز گرفتن نبودم و مبارزه را نگه داشتم چرا كه فينال براي من مهم بود. سعي كردم از كوچكترين فرصت ها استفاده كنم و فقط برنده اين رقابت شوم.





*** چين سخت‌ترين حريفم بود

دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي اينچئون با اشاره به مبارزه سخت و دشوار در فينال اين رقابتها، گفت: اين تكواندوكار چيني واقعا بازيكن خوبي است، بسيار جنگنده مبارزه مي‌كند و قدرت بدني بسيار بالايي دارد. من مبارزات قبل او را تماشا كرده بودم و شناخت از او داشتم ضمن اينكه در بازيهاي آسيايي نيز با يكديگر رقابت كرده بوديم. با آناليزي كه كادرفني از اين بازيكن داشت، طوري مبارزه كردم كه او انتظار نداشت و 3 بر صفر هم پيش افتادم اما در12 ثانيه پاياني نتيجه به تساوي رسيد و اين به خاطر اشتباهات خودم بود كه خدا را شكر در راند طلايي برنده شدم. اما اين بازيكن يكي از بهترين هاي اين وزن است و تكواندوكاري است كه به خاطر فيزيك و قدرت بدني كه دارد، بسيار جنگنده است.

*** سبك مبارزاتم را تغيير داده‌ام

عاشورزاده در پاسخ به اين سوال كه آيا شناخت حريفان باعث نزديك‌تر شدن امتيازاتش در شياپ چانگ شده است؟ تصريح كرد: اوايل شناخت نبود و من هم راحت تر مبارزه مي‌كردم اما جدا از شناخت، در رقابت‌هاي گرندپريكس همه خوب هستند، ضمن اينكه اينطور نيست كه نخواهم با اختلاف حريفانم را شكست دهم، فرصت شود بازهم با اختلاف حريفانم را مي‌برم اما واقعيت اين است كه همه خوب هستند و ما هم با حضور در هر مسابقه شناخته تر مي‌شويم و همين كار را دشوار مي‌كند. براي همين است كه سبك و شيوه مبارزاتم را تغيير داده ام.

*** گرندپريكس‌ها حكم المپيك را دارند

وي در رابطه با برگزاري مسابقات گرندپريكس افزود: فدراسيون جهاني با برگزاري رقابتهاي گرندپريكس كار بسيار خوبي را انجام داد، اين رقابتها باعث شده تا تجربيات خوبي را كسب كنيم و شناختمان از رقباي احتمالي در المپيك بيشتر شود. به هرحال المپيك هميشه نسبت به مسابقات ديگر متفاوت است اما اين رقابتها باعث شده تا استرس بازيكنان كمتر شود چراكه هر كدام از گرندپريكس‌ها يك المپيك است.





*** غروري در كار نيست

تكواندوكار 17 ساله كشورمان در پاسخ به اين سوال كه 6 ماه قبل فكر مي‌كرد بتواند جزو 8 تكواندوكار برتر رنكينگ شود؟ افزود: راستش را بخواهيد نه، كار سختي است جزو 8 تكواندوكار برتر رنكينگ باشي اما خدا را شكر كه توانستم به اين مرحله برسم هر مسابقه كه مي‌گذرد كار ما دشوارتر مي شود و اميدوارم در فينال اين رقابتها دست پر برگردم.

قهرمان آسيا در خصوص حريفانش در مسابقات فينال گرندپريكس اذعان داشت: از اين 8 نفر با 3 تكواندوكار مبارزه كرده ام اگر چين تايپه اي حضور داشته باشد يك بار برابر او پيروز شده ام و يكبار هم نتيجه را واگذار كرده ام و با نمايندگان كره جنوبي و پرتغال نيز مسابقه داده‌ام كه هر 2 را شكست داده ام. به هرحال در اين رقابتها بهترين‌ها حضور دارند. مغرور نمي‌شوم و با راهنمايي كادرفني مي‌روم تا بهترين نتيجه را در مكزيك بدست آورم.





*** راه زيادي تا المپيك داريم

عاشورزاده در پايان خاطرنشان ساخت: تا زمان حضور درالمپيك زمان زيادي باقي است، مي‌خواهم در هر مسابقه اي كه حضور پيدا مي‌كنم بهترين نتيجه را بدست آورم. بهترين نتيجه براي من اين است كه در پايان هر مبارزه از خودم و عملكردم راضي باشم. كادرفني در اين مدت زحمات زيادي را براي اين تيم كشيده، تيم ما همدل است و اميدوارم در ادامه راه نيز بتوانيم نتايج خوبي را كسب كنيم و بازهم افتخارآفريني كنيم.

تاريخ  ارسال:شنبه 24 آبان 1393 - 09:56

کد:7591-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool