Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

مقانلو: جوانگرایی در تیم ملی ریسک بزرگی بود

مرتضی میثاقی / روزنامه فرهيختگان

تیم ملی تکواندوی ایران با کسب مقام سوم مسابقات جهانی 2014 مکزیک به رقابت‌های رسمی بین‌المللی خود در سالجاری پایان داد. این در حالی بود که بعد از انتخاب بیژن مقانلو به‌عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو این تیم در سه رقابت مهم بین‌المللی یعنی مسابقات آسیایی ازبکستان، بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابت‌های جهانی مکزیک شرکت کرد و عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت. بعد از بازگشت تیم ملی از رقابت‌های جهانی مکزیک با سرمربی تیم ملی به گفت‌وگو پرداختیم، رقابت‌هایی که گفته می‌شود در آن با ناداوری از رسیدن به مقامی بهتر از سومی جهان بازماندیم...

•سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران از عملکرد خودش و این تیم بعد از آخرین رقابت‌های رسمی در سطح جهان رضایت دارد؟

-نگاهی به ترکیب تیم ملی ایران در سال 93 نشان می‌دهد که کلاف و ترکیب این تیم دچار تغییراتی شده است. این در حالی است که ما این تغییرات را بدون کوچک‌ترین تنش انجام دادیم و جوانانی را به تیم ملی ایران تزریق کردیم که حاصل آن قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت‌های 2014 ازبکستان و کسب 4 مدال طلا در بازی‌های آسیایی اینچئون بود و همچنین در بازی‌های گرند پریکس که مهم‌ترین رقابت در سطح جهان است و 8 نفر برتر جهان در 8 وزن به مصاف هم رفتند و مرحله نهایی آن در مکزیک هم در چهار وزن برگزار شد، درخشیدیم و حاصل کار ما یک طلا، یک نقره و 2 برنز بود. هرچند اعتقاد دارم توانایی بچه‌های ما بالاتر از این هم می‌تواند باشد، در کل فکر کنیم عملکرد ما راضی‌کننده بود.

•آخرین رقابت هم به مسابقات جهانی مکزیک برمی‌گشت که گفته می‌شود با ناداوری در نیمه نهایی مغلوب مکزیک شدیم. کلا سطح برگزاری این مسابقات و داوری‌ها چگونه بود؟

-مسابقات جهانی مکزیک با شکلی جدید و برای اولین بار در 3 تایم برگزار می‌شد. ضمن اینکه اوزان هم کم شده بودند و همین عامل باخت فشرده‌تر شدن مسابقات بود. اما اگر ما در دیدار نیمه نهایی مغلوب مکزیک شدیم عامل آن فقط کمبود تجهیزات داوری بود و علنا خبری از هوگوی الکترونیکی نبود و اعلام شد هوگو‌ها خراب است و همین عامل دست میزبان و داوران را دردیدار برابر ما برای ناداوری و حق‌کشی باز گذاشته بود. به همه اینها وقفه‌های میان رقابت‌ها و برخی امتیاز‌هایی که به مکزیک داده می‌شد و اصلا معلوم نبود دلیل آن چه چیزی بود هم اضافه کنید.

•نکته‌ای که در مورد هوگوهای الکترونیکی وجود دارد این است که 2ملی‌پوش جوان ما یعنی فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی شرایط رقابتشان با وجود این هوگوها پیشرفت کرده است، اما یکی 2 بازیکن قدیمی تیم از زمان الکترونیکی شدن هوگوها نتایج خوبی کسب نکرده‌اند...

-اگر در کل بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم استفاده از هوگوهای الکترونیکی سیستم سالمی است که باعث می‌شود اعمال نفوذ داوران کمتر شود، حتی در مسابقات اخیر کلاه‌ها هم به این سیستم مجهز شده بود و من اعتقاد دارم این امر به تکواندو کمک می‌کند تا این رشته در المپیک باقی بماند. همه بازیکنان باید یاد بگیرند که از این سیستم به درستی استفاده کنند و این دوبازیکن جوان ما هم رشد یادگیری‌شان سریع‌تر بوده است اما تفکر ما این است، که همه به‌طور ایده‌آل بتوانند از این سیستم استفاده کنند.

•نگاهی به رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم چهار سهمیه المپیک را کسب کنیم. اما سوال اینجاست این رنکینگ‌ها به تیم ملی ایران داده می‌شود یا بازیکنان؟

-یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما هم همین‌جاست که سهمیه المپیک به نفرات می‌رسد نه تیم. سوال اینجاست که اگر خدایی نکرده یکی از بازیکنانی که سهمیه را کسب کرده دچار مصدومیت شود، تکلیف چه خواهد بود؟ هر چند برخی کشورها در حال رایزنی هستند که این قانون را تغییر دهند، در حال حاضر شرایط این‌گونه است. من فعلا با همین شرایط به همراه سایر همکارانم در کادر فنی یعنی بی‌باک و یوسفی برای حفظ آمادگی بازیکنان تا زمان رسیدن به مسابقات المپیک تلاش خواهیم کرد.

•هر چند زمانی طولانی تا المپیک 2016 باقی مانده است، اما در حال حاضر پیش‌بینی شما از عملکرد تکواندوی ایران در آن مسابقات چیست؟

-هدف اول ما این بوده که بتوانیم هر چهار سهمیه المپیک را برای ایران کسب کنیم که تقریبا می‌شود امیدوار بود که این اتفاق رخ دهد. هدف بعدی بالطبع درخشش در آن مسابقات است و قطعا به دنبال این هستیم که در هر چهار وزن خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنیم.

•برنامه‌های آینده تیم ملی تکواندو چیست؟

-ما در دو مرحله شاهد مسابقات انتخاب تیم ملی خواهیم بود. قرار بود مسابقات انتخابی را برگزار کنیم که مرحله اول این مسابقات ورود به اردو به دلیل حضور قهرمانان در مسابقات کشوری لغو شد. بازیکنان ما باید برای حضور در اردوی انتخابی تیم ملی مجوز داشته باشند که این مجوز قهرمانی در مسابقات آزاد کشوری، استان‌ها و تورنمنت‌های پیش رو است تا از بین این افراد و نفرات داخل اردو نفرات نهایی برای مسابقات جهانی روسیه انتخاب شوند.

•با این همه مهره به نظر می‌رسد سخت‌ترین مرحله کار شما در تیم ملی انتخاب نفرات است...

-ما چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم. برای رسیدن به یک هدف باید قدم به قدم پیش رفت اما مطمئن باشید میزان ارزیابی کادر فنی از بازیکنان رنکینگ آنهاست. بالاخره نفرات حاضر در اردوی تیم ملی همه آماده هستند اما بدانید استفاده از این بازیکنان جوان در تیم ملی ریسک بزرگی بود که شاید خیلی‌ها دست به این ریسک نمی‌زدند اما ملاک من فقط شایسته‌سالاری است و خدا را شکر تا اینجای کار هم نتیجه مطلوبی از این تصمیم گرفته‌ایم.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 25 آذر 1393 - 10:27

کد:7918-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool