Farsi | English

     شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



.

     

عاشورزاده: طلای المپیک هدف نهایی من است

قهرمان تکواندو بازی‌های آسیایی در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» افزود: اصلا به دنبال رکورد و رکوردزنی نیستم/ سبک مبارزات بی‌باک را دوست داشتم/ از خدا خواستم از مسیرم دور نشوم.

بدون شک پدیده یک سال اخیر تکواندو ایران فرزان عاشورزاده بود. جوان 18 ساله‌ای که در اولین سال حضور خود در تیم ملی نه تنها موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی شد بلکه توانست با عملکرد فوق‌العاده خود در مسابقات کسب سهمیه المپیک به صدر رنکینگ برتر تکواندوکاران جهان در وزن اول المپیک راه پیدا کند. تکواندو ایران بعد از خداحافظی بهزاد خداداد از تیم ملی در طی سالیان اخیر در سبک وزن مشکل داشته است اما عملکرد عاشورزاده که همچنان در ابتدای جاده قهرمانی است، نشان از حضور تکواندوکاری می‌دهد که می‌تواند سالیان سال برای ورزش ایران افتخار آفرینی کند. عاشورزاده با حضور در خبرگزاری «نسیم» از اهداف خود برای آینده گفت و اینکه مدال طلای المپیک هدف نهایی او در سال‌های پیش رو خواهد بود.

در زیر مشروح گفتگوی پدیده این‌روزهای ورزش ایران را می‌خوانید:

•پدیده تکواندو ایران در یک سال اخیر تکواندو را از کجا شروع کرد و توسط چه کسی کشف شد؟
-در مورد پدیده بودن در یک سال اخیر شما لطف دارید. تکواندو را از 12 سال پیش و وقتی 6 ساله بودم به پیشنهاد مادرم شروع کردم. تابستان 81 در باشگاه شهید ساعدی استان مازندران، شهر سلمان شهر زیر نظر استاد مهرداد ساعدی شروع به فعالیت کردم و از آن روز تا به الان شاگرد ایشان بودم. 2 سال پیش در رده سنی نوجوانان ملی‌پوش شدم و یک سال پیش نیز به تیم ملی بزرگسالان توسط بیژن مقانلو دعوت شدم.

•در رده نوجوانان چه مدال‌هایی کسب کردی؟
-برعکس بزرگسالان در رده نوجوانان هیچ مدالی کسب نکردم.

•چرا؟
-نمی‌دانم، شاید خواست خدا بود که در رده نوجوانان مدالی کسب نکنم. در مسابقات قهرمانی آسیا از یک کاروان ده نفره در بخش پسران همه موفق به کسب مدال شدند و تنها من از رسیدن به مدال بازماندم. شاید همین عدم کسب مدال، تلنگری برای من بود تا سال بعد از آن در رده بزرگسالان جبران کنم.





•با توجه به اینکه استان مازندران یکی از استان‌های کشتی خیز ایران است، چطور به تکواندو کشیده شدی؟
-پدرم ورزشکار قدیمی کشتی در استان مازندران بود و در استان مازندران به قول رئیس هیات تکواندو این شهر در خیابان درخت‌ها هم زیر یک خم آدم را می‌گیرند. در شهر ما اما یک باشگاه خوب تکواندو بود و آقای ساعدی سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داده بود. نیروهای خوبی در باشگاه ما فعالیت می‌کردند و یکی از این نیروها نیز من بودم. همانطور که گفتم پدرم کشتی‌گیر بود اما من به پیشنهاد مادرم تکواندو را آغاز کردم اما بعد از آن با حمایت خانواده توانستم این راه را ادامه بدهم.

•درخشش عاشورزاده از مسابقات گرندپریکس قزاقستان و قبل از بازی‌های آسیایی بود، از حضور در این مسابقات معتبر صحبت کن؟
-در سال 2014 من سه مرحله جواز حضور در مسابقات گرندپریکس را داشتم که به لطف خدا در هر سه مرحله به فینال رسیدم. در این سه فینال نیز تنها در گرندپریکس قزاقستان که قبل از بازی‌های آسیایی برگزار شد و اولین حضور من در این مسابقات معتبر بود به مدال نقره رسیدم و در دو تورنمت دیگر قهرمان شدم. شکست در مقابل حریف چین‌تایپه‌ای تنها شکست من در سال 2014 بود. اما به لطف خدا در بازی‌های آسیایی با راهنمایی کادر فنی توانستم در مراحل ماقبل فینال با امتیاز خوب این حریف را شکست بدهم.

•بعد از شکست در مقابل حریف چین‌تایپه در فینال گرندپریکس قزاقستان اعلام کردی که در بازی آسیایی او را شکست خواهی داد، با توجه به سابقه طولانی این حریف که عنوان‌دار جهان است و مدتها بود باخت نداشت، چه برنامه ای برای شکست او داشتی؟
-واقعا مبارزه مقابل این حریف که دو رویداد المپیک را تجربه و عنوان‌دار جهان و قهرمان دوره قبل بازی‌های آسیایی و تکواندوکار کاملی بود سخت است. من در مسابقات گرندپریکس قزاقستان آنطور که باید و شاید حرف کادرفنی را گوش نکردم و همین موضوع باعث شد که مغلوب او شوم. بعد از باخت در ابتدا از این موضوع بسیار ناراحت بودم اما همین باخت باعث شد تا در بازی‌های آسیایی که رویدادی بسیار مهم برای خودم و کشور بودم او را شکست بدهم و در ادامه به مدال طلای این بازی‌ها دست پیدا کنم.

•بعد از شکست حریف چین تایپه، رضا مهماندوست مربی این تیم اعلام کرد دلیل شکست این تکواندو کار این بود که کادرپزشکی این تیم برای کم کردن وزن از او خون گرفتند، این موضوع را دلیل باخت او می‌دانی؟
-رضا مهماندوست مربی بزرگی است و سالیان سال نیز برای تکواندو ایران زحمت کشیده است اما من به اظهارات ایشان کاری ندارم. اگر این موضوع نیز واقعیت داشته باشد به مشکل کادرفنی و پزشکی این تیم برمی‌گردد. همانطور که من نیز با توجه به اینکه در سن رشد هستم برای وزن کم کردن سختی‌های زیادی می‌کشم. این تکواندوکار قبل از مسابقه با من دو حریف خود را با اختلاف 12 امتیاز شکست و یکی دیگر از رقبای خود که نایب قهرمان جهان بود را به راحتی شکست داد و وقتی رودروی من نیز قرار گرفت همانطور که گفتم به خاطر اینکه روی نقاط ضعف و قوت او کار کرده بودم با 7 اختلاف امتیاز و بدون حرف و حدیث او را شکست دادم. به هر حال هر موضوعی هم که من بود مدال طلای این وزن به من رسید.

•بعد از خداحافظی بهزاد خداداد از تکواندو، ما در سالیان اخیر و قبل از حضور شما در این وزن با مشکل روبه‌رو بودیم، دلیل مشکلات ما در این وزن در سالیان اخیر نسبت به اوزان دیگر چه می‌دانی؟
-تکواندو ایران در سالیان قبل در این وزن از بهزاد خداداد بهره می‌برد اما بعد از ایشان ما سال‌ها موفق به کسب مدال این وزن در مسابقات جهانی نشده بودیم. در سال 2013 هادی مستعان در مسابقات جهانی نقره گرفت و خدا رو شکر همین مدال استارتی برای شروع دوباره ما در این وزن بود. بعد از سال 2013 اکثر نیروهای جوان که از تیم‌های نوجوانان به تیم ملی اضافه شدند از اوزان اول و دوم بودند که یکی از آنها نیز من بودم که در وزن دوم به تیم ملی راه پیدا کردم و در اکثر مسابقات اخیر نیز موفق به کسب مدال شدم.

•کار کردن با بیژن مقانلو چگونه است؟ گفته می‌شود مقانلو مربی بسیار سخت‌گیری است؟
-سخت گیری های ایشان طبیعی است. من فروردین 93 و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا استارت کار در تیم ملی را با آقای مقانلو زدم. واقعا کار کردن با ایشان شرایط خاصی دارد و استاد مقانلو از جمله مربیانی است که علمی تمرینات را پیش می‌برند و برای هر مرحله از مسابقات، تورنمت‌ها و تمرینات برنامه خاصی دارند. در تمرینات نه تنها من بلکه تمامی بچه‌ها سختی‌های زیادی را متحمل می‌شویم اما می‌دانیم که این سختی‌های به خاطر هدفی است که ما در پیش روی خود می‌بینیم.





•نکته مهم در مورد مبارزات اخیرت شکست تمامی حریفانت با امتیازات بالا و فنی بوده، دلیل این موضوع آمادگی جسمانی بالای تو یا شرایط روحی مناسبت است؟
- خدا رو شکر در سال 2014 در اکثر مسابقاتی که حضور داشتم توانستم رقبای خود را با اختلاف 12 امتیاز شکست بدهم و این موضوع برمی‌گردد به تمریناتی که پشت سر گذاشتم و انگیزه‌ای که داشتم. من هدفی برای خودم مجسم کردم و اگر بخواهم به این هدف خود برسم باید با همین روند کار خود را ادامه بدهم.

•در ورزش ایران معمولا شاهد حضور پدیده‌هایی در رشته‌های مختلف در سنین کم هستیم اما در مواردی ما شاهد بودیم این پدیده ها بعد از کسب موفقیت خیلی زود از مسیر خود دور می‌شوند. چه برنامه‌ای داری که دچار این سرنوشت نشوی و سالیان سال برای خودت و کشورمان افتخار کسب کنی؟
-کاملا حرف شما درست است. امثال من در رشته‌های دیگر زیاد بودند که مدال‌های خوبی در ابتدای کار خود کسب کرده بودند و تبدیل به سوژه رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون شده بودند اما بعد از گذشت چند سال دیگر خبری از آنها نبود. دلیل این مسئله نیز می‌تواند وجود حاشیه یا مسائل دیگر در کنار آنها بوده باشد. من از خدا خواستم در زندگی ورزشی کمکم کند تا از مسیرم دور نشوم و خودم نیز بعد از کسب هر مدال تلاش می‌کنم آن مسابقه و مدال را فراموش کنم. اهداف بزرگی دارم و می‌دانم اگر بخوام به مدال‌هایی که کسب کردم فکر کنم, باعث غرورم خواهد شد و این مسئله من را به زمین خواهد زد و برای همین تلاش می‌کنم بعد از پایان هر مسابقه دیگر به فکر مدالم نباشم. من تمام تلاشم را انجام می‌دهم روزی در میدان بزرگ المپیک نماینده ایران باشم و در آنجا به مدال برسم.

•بازی‌های آسیایی مهم‌ترین رویدادی بود که در سال 2014 در آن شرکت کردی، با توجه به اینکه این بازی‌ها در مهد تکواندو دنیا برگزار شد و مدال این مسابقات نه تنها برای تکواندو بلکه برای کاروان ایران مهم بود، چقدر مسئولیت تو را سنگین تر کرده بود؟
-همیشه در بازی‌های آسیایی گذشته رشته تکواندو جز اولین رشته‌های بود که مسابقات آن انجام می‌شد اما در اینچئون تکواندو در روز‌های پایانی مسابقات برگزار شد و من آخرین نماینده تکواندو ایران در این مسابقات بودم. با توجه به اینکه ما مدال‌های طلای خوبی هم در روزهای گذشته این مسابقات کسب کرده بودیم، ذهنم مقداری به این موضوع جلب شده بود که شاید نخواهند دیگر نماینده‌ای از ایران مدال طلا بگیرد. من از قبل از مسابقات آسیایی با خودم عهد کرده بودم در این رویداد بهترین نتیجه را بگیرم. با توجه به اینکه کره‌جنوبی نیز میزبان بود کار من سخت‌تر شده بود اما تیم خوب و کادر همدلی داشتیم و تلاشمان کسب بهترین نتیجه تاریخ تکواندو در بازی‌های آسیایی بود که خدا رو شکر به این مهم نیز رسیدیم. در این مسابقات ما موفق به کسب 4 مدال طلا شدیم و یکی از 4 طلایی ایران من بودم که موفق شدم بیستمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کنم.

•در مورد مسابقه فینال نیز صحبت کن، به نظر می‌رسید با توجه به سن و سال کم تو مقداری در فینال استرس داشتی؟
-حریف قزاقستانی در فینال مسابقات بسته مبارزه می‌کرد و با توجه شرایط سختی که در مسابقات حکم فرما بود هرچه بازیکن حرفه‌ای باشد نیز این شرایط روی او تاثیر می‌گذارد. در این مسابقه نیز من در ابتدا چهار امتیاز عقب افتادم اما با تلاش خودم و توصیه‌های کادرفنی یک امتیاز، یک امتیاز به او نزدیک شدم و در پایان نیز با سه اختلاف او را شکست دادم.

•فرزان عاشورزاده در کنار ورزش قهرمانی، برنامه‌ای برای ادامه تحصیل نیز دارد؟
-بعد از مسابقات جهانی مکزیک از کادرفنی تیم ملی مرخصی گرفتم و دو هفته پیش به سلمان‌شهر بازگشتم تا امتحانات مدرسه را بدهم. جا دارد از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد و مدرسه دستغیب تشکر کنم که همکاری لازم را با من انجام دادند تا بتوانم دیپلم خود را بگیرم. قصد دارد به زودی در دانشگاه ثبت نام کنم و در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل بدهم.

•معافیت از خدمت سربازی در صورت کسب مدال بازی‌های آسیایی چقدر انگیزه‌ات برای کسب مدال را بیشتر کرده بود؟
-واقعا این مسئله انگیزه من را چند برابرکرده بود. قبل و در هنگام مسابقه فینال نیز به این موضوع فکر می‌کردم. در حال حاضر نیز کارهای معافیت از خدمت را انجام دادم و فکر کنم دو هفته دیگر کارت خود را دریافت کنم.

•آخرین رویداد سال 2014 تکواندو، مسابقات فینال گرندپریکس مکزیک بود که کسب مدال طلا و 80 امتیاز این مسابقات سال درخشان تو رو تکمیل کرد، در مورد این مسابقات نیز صحبت کن؟
-بزرگترین مسابقات 2014 فینال گرندپریکس بود که دیگر 32 نفر برتر وزن اول المپیک نمی‌توانستد در این مسابقات شرکت کنند و فقط 8 نفر برتر رنکینگ اجازه حضور در این مسابقات را داشتند. من نیز با توجه به اینکه یکی از هشت نفر برتر این وزن بودم در این مسابقات شرکت کردم و خدا رو شکر در روز اول مسابقات هر سه مسابقه را با اختلاف 12 امتیاز شکست بدهم و علاوه بر مدال طلا با گرفتن 80 امتیاز رنکینگ خودم را ارتقا دادم و نفر اول رنکینگ شدم.





•در مورد روش جدید کسب سهمیه المپیک که به نام فرد خواهد بود حرف و حدیث زیاد است، معایب و نقاط قوت روش جدید کسب سهمیه المپیک را چطور می‌بینی؟
-خوبی‌های این روش جدید خیلی بیشتر از معایب آن است. فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه پروسه‌ای را در نظر گرفته است که تکواندوکاری که حقش باشد می‌تواند بدون هیچ حرف و حدیثی سهمیه را کسب کند. در کنار این مسئله آسیب دیدگی می‌تواند شانس حضور نماینده یک کشور و خود ورزشکار را دچار مشکل کند. اما من اعتقاد دارم اگر کشوری مانند کادرفنی تیم ملی ایران سرمایه‌گذاری روی نفرات دیگر نیز انجام بدهد اگر خدایی نکرده روزی این اتفاق بیفتاد نیز می‌توانند از نفرات دیگر استفاده کند. ایران در هر 4 وزن دو نفر نماینده در جمع 32 نفر برتر دارد و حتی در برخی اوزان ما شاهد حضور 4 نماینده از ایران هستیم و همین روش کمک می کند اگر کسی آسیب دید بتوانیم نفر دیگر را جایگزینی کنیم. همانطور که گفتم این روش جدید باعث می‌شود 4 سهمیه مستقیم را کسب کنیم و شانس مدال خود را افزایش بدهیم. این روش جدید به کشورهای قدرتمند علاوه بر کسب سهمیه بیشتر شانس کسب مدال بیشتری را هم می‌دهد.

•جوایز مالی این مسابقات چقدر انگیزه ورزشکار را افزایش می‌دهد؟
-جوایز مالی این مسابقات انگیزه قطعا انگیزه ورزشکار را افزایش می‌دهد و این جوایز نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

•برنامه‌ات برای سال 2015 چطور است؟
-قبل از مسابقات جایزه بزرگ روسیه دو مسابقات بین المللی امارات و هلند در دستور کار مربیان تیم ملی است و علاوه بر آن چهار مرحله مسابقات جایزه بزرگ نیز در سال 2015 برگزار می‌شود که در روسیه، قطر، انگلیس و فینال در مکزیک خواهد بود. در سال 2015 نیز ابتدا به دنبال فیکس شدن در ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی هستم و بعد از آن به دنبال قرار گرفتن روی سکوی مسابقات جهانی هستم تا بعد از مدت‌ها خلا عدم کسب مدال در مسابقات جهانی را پر کنم. فکر می‌کنم از سال 2001 دیگر نتوانستیم روی سکوی اول مسابقات جهانی قرار بگیریم. بعد از آن نیز به دنبال گرفتن نتایج مناسب در مسابقات گرندپریکس هستم تا همچنان در میان شش نفر برتر رنکینگ برای حضور در المپیک قرارداشته باشد.

•و قطعا طلای المپیک هدف نهایی تو خواهد بود؟
-قطعا کسب مدال طلای المپیک هدف اصلی و نهایی من خواهد بود اما تا آن مسابقات به دنبال کسب مدال جهانی هستم.

•شانس تکواندو ایران با توجه به افزایش تعداد سهمیه حضور در المپیک به چهار نفر را چطور می‌بینی؟
-تیم ملی تکواندو در یکی دو سال اخیر افتخارات زیادی را کسب کرده است اما برای موفقیت در المپیک نیازمند حمایت بیشتر مسئولین هستیم. باید نگاه بیشتری از طرف مسئولین روی تکواندو باشد. ما برای موفقیت در المپیک نیازمند حضور در مسابقات و تورنمت‌های بین المللی هستم تا در آمادگی قرار داشته باشیم و با توجه شرایط مالی این مسئله قطعا فدراسیون را دچار مشکل می‌کند. اگر حمایت لازم از تکواندو صورت بگیرد ما می‌توانیم علاوه بر کسب چهار سهمیه المپیک، شانس کسب مدال خود را در المپیک افزایش بدهیم و به کاروان ایران نیز دراین رویداد مهم بین‌المللی کمک کنیم.

•فدراسیون بعد از بازی‌های آسیایی از مدال‌آوران اینچئون تقدیر کرد؟
-فدراسیون یک هفته بعد از پایان بازی‌های آسیایی با برگزاری مراسمی از مدال‌آوران تقدیر کرد و جا دارد بایت این مسئله از فدراسیون تشکر کنیم. ما در زمان بازی‌های آسیایی از رئیس فدراسیون درخواست کردیم برای ملی‌پوشان پاداشی در نظر بگیرند که ایشان اعلام کردند شما کاری به این مسائل نداشته باشید و این موضوع را به فدراسیون واگذار کنید. خوشبختانه بعد از این مسابقات تقدیر راضی کننده از ما صورت گرفت. جا دارد از آقای هدایتی نیز تشکر کنم که به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی پاداش دادند.

•دور جدید تمرینات تیم ملی شروع شده است؟
-بله از دی‌ماه دور جدید تمرینات تیم ملی شروع شد. من از هشتم فروردین امسال تمام وسایل مورد نیاز را به خانه تکواندو آوردم و به مدت 9 ماه در خانه تکواندو در اردو بودم. بعد از 9 ماه در اردو بودن پس از پایان مسابقات مکزیک که یک استراحت چند روزه را انجام دادم.

•شرایط اردوها برایت سخت نیست؟
-واقعا شرایط اردوها سخت است من هم دوست دارم در کنار خانواده باشم و غذای خانگی بخورم اما این شرایط در حال حاضر مهیا نیست. چون هدفی برای خودم مشخص کردم این مسائل را تحمل می‌کنم.

•با توجه به شرایط سنی به دنبال شکست رکورد هادی ساعی هستی ؟
-اصلا به دنبال رکورد و رکودزنی نیستم چون هیچ کس از فردای خود خبر ندارد. یک روز من در تیم ملی هستم و فردا معلوم نیست کجا باشم . در حال حاضر فقط به مسابقات پیش رو فکر می‌کنم. در حال حاضر مسابقات جهانی و المپیک ریو و در کنار آن به مسابقات گرندپریکس فکر می‌کنم. بعد از موفقیت در این مسابقات قطعا برای آینده نیز برنامه‌ریزی خواهم کرد. چون این مسیر رو خودم انتخاب کردم تمام سختی‌های آن را نیز به جان خواهم خرید و فقط امیدوارم مردم هم ما رو درک کنند.

•در تکواندو الگوی خاصی داری؟
-اوایل که تکواندو را شروع کرده بودم و سن و سال کمی داشتم مبارزات مهدی بی‌باک مربی فعلی تیم ملی رو دوست داشتم. همه نیز می‌گویند سیک مبارزاتم شبیه استاد بی‌باک است و الگوی اخلاقی من هم مربی پایه‌ام مهرداد ساعدی بوده است.

•در مبارزات اخیر هم بی‌باک شما را هدایت کرده است؟
-بله در مبارزات اخیر ایشان من را هدایت کردند. کادرفنی تیم ملی با توجه به برنامه مسابقات برای هدایت ملی‌پوشان با هم تقسیم کار می‌کنند و برای من فرقی ندارد چه کسی من را کوچ کند. باید از همه مربیانم و کسانی که برای من زحمت کشیده‌اند و به خصوص مربی پایه‌ام مهرداد ساعدی تشکر کنم.



تاريخ  ارسال:دوشنبه 29 دي 1393 - 11:15

کد:8207-1403


 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


رويداد پيش رو



گفت و گو


عاشورزاده: برای تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم/ هدفم حضور در المپیک 2020 است

سروی: هدف‌گذاری ما کسب مدال در منچستر است/ دنبال کسب سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره‌ای هستیم

 آرشيو گفت و گو

یادداشت


تقدیر رییس فدراسیون جهانی تکواندو از ایران

 آرشيو یادداشت

گزارش


نگاهی به عملکرد موفق تکواندو در سال 1397/ ثبت رکورد برگزاری 7 رویداد بین المللی در کارنامه تکواندو ایران

 آرشيو گزارش









صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool