شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

گفت و گو با كادر فني تيم‌ملي؛
زوار: كسب عنوان در ميدان جهاني كار ساده‌اي نيست



شناسه خبر: 18095   سه شنبه 18 آبان 1395 - 14:25

تنها چند روز به آغاز يازدهمين دوره مسابقات قهرمانی جهان که در كانادا برگزار می شود باقی مانده است، تكواندوكاران تمرينات نهايي خود را پشت سر مي‌گذارند تا با آمادگي صد در صد به مصاف رقيبانشان بروند. روابط عمومي فدراسيون تكواندو براي اطلاع از شرايط ملي‌پوشان و میزان آمادگی آنها با كادر فني تیم ملی تکواندوی پسران کشورمان به گفت و گو نشست تا از اوضاع و احوال آنها پيش از اعزام جويا شود.


تنها چند روز به آغاز يازدهمين دوره مسابقات قهرمانی جهان که در كانادا برگزار می شود باقی مانده است، تكواندوكاران تمرينات نهايي خود را پشت سر مي‌گذارند تا با آمادگي صد در صد به مصاف رقيبانشان بروند. روابط عمومي فدراسيون تكواندو براي اطلاع از شرايط ملي‌پوشان و میزان آمادگی آنها با كادر فني تیم ملی تکواندوی پسران کشورمان به گفت و گو نشست تا از اوضاع و احوال آنها پيش از اعزام جويا شود.

** زوار: تكواندوكاران اجازه غفلت ندارند

مدير فني تيم‌ملي نوجوانان گفت: ميدان رقابت‌هاي نونهالان با نوجوانان متفاوت است‌ و می‌بایست حواس جمع در شیاپ‌چانگ حاضر شوند چراکه یک لحظه غفلت می‌تواند نتیجه را به طور کلی تغییر دهد.

محمدرضا زوار مدیر فنی تیم‌ملی نوجوانان پسر در خصوص این تیم گفت: بهترین‌های کشورمان در این تیم برای مبارزه در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان تمرین می‌کنند و سعی کردیم با توجه به مدت زمان اردو ورزشکاران را به آمادگی بالايي برسانیم.

وی افزود: این تیم تجربه آنچنانی در مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی ندارد هرچند که در میان ملی‌پوشان مدالیست‌های نونهالان داریم اما مبارزات نونهالان با نوجوانان متفاوت است‌ و می‌بایست حواس جمع در شیاپ‌چانگ حاضر شوند چراکه یک لحظه غفلت می‌تواند نتیجه را به طور کلی نغییر دهد.

مدیر فنی تیم‌ملی نوجوانان پسر با اشاره به شرایط آمادگی نوجوانان اینطور ادامه داد: تمامی ملی‌پوشان شرایط کسب مدال را دارند و به هر 10 وزن تیم ایمان داریم و امیدوارم با دور از حاشیه نگه داشتن و مهیا کردن شرایط روانی آنها بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. در این دوره حریفان خوبی داریم اما انشاا... عنایت خداوند همراه بچه‌ها باشد و بتوانند بهترین مبارزات خود را در شیاپ‌چانگ قهرمانی جهان به نمایش بگذارند و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را برای کشورشان به ارمغان بیاورند.

زوار در خصوص ارزیابی خود از مسابقات جهانی گفت: رقابت‌های جهانی ساده نیست و اصلا نباید آن را دست کم گرفت. مدال در مسابقات جهانی به راحتی به دست نمی آید، در اولین دوره حضور ایران در این مسابقات موفق به تك مدال برنز شديم، پس از آن به طلا و نقره رسيديم، در چهارمين دوره تک مدال طلا و عنوان چهارمی جهان و بعد به نایب قهرمانی دست پيدا كرديم كه در نهایت در سال 2010 قهرمان جهان شدیم و این نشان دهنده این است ک رقابت‌های جهانی سطح فوق العاده بالایی دارد و نباید با دست خالی وارد این مسابقات شد.

زوار با اشاره به برگزاری جلسه شوراي فدراسيون جهاني پیش از رقابت‌ها اظهار داشت: در این دوره با توجه به حضور روسای فدراسیون‌های سراسر جهان سطح فنی بالاتری را مشاهده خواهیم کرد و مي‌دانيم رقابت‌های سخت و نفسگیری پیش روی تیم قرار دارد اما تیم ایران که در جهان نامدار است تلاش خود را کرده و برای کسب سکو در این میدان حضور پيدا مي‌كند.

وی در خصوص مدعیان قهرمانی در رده سنی نوجوانان گفت: هیچ رقیبی را نباید نادیده و دست کم گرفت و باید بدانیم در میدان جهاني تمامی کشورها توان خود را به کار می گیرند تا کوچکترین امتیازی را از دست نداده و نام خود را در این رويداد به ثبت برسانند. کره جنوبی، روسیه، چین تایپه، تایلند را شاید بتوان به عنوان مهمترین رقیب ایران معرفی کرد هر چند که این کشورها هم از این که مقابل ایران قرار بگیرند مي‌ترسند.

مدیر فنی تیم‌ملی در پایان خاطر نشان ساخت: نوجوانان ملی پوش از لحاظ بدنی به شرایط خوبی رسیده و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. ما نیز از نظر روحی و روانی آنها را برای این رقابت‌ها آماده کرده ایم تا به بالاترین سطح آمادگی برسند به اميد خدا در یازدهمین دوره این رقابت‌ها بهترین نتیجه و سکو را با همین نوجوانان سخت‌کوش و با انگیزه بدست آورده و با افتخار وسربلندی به ایران بازگردیم.

**عبداللهي: رقابت‌هي سختي پيش رو داريم

سرمربي تيم‌ملي نوجوانان گفت: تمامي ملي‌پوشان انگيزه كسب مدال دارند اما نباید از این نکته غافل شد که مسابقات سختی پیش رو داریم چراکه المپیکی بودن این رشته باعث بالاتر رفتن سطح فنی تکواندوکاران در تمامی کشورهای جهان شده است.

وحيد عبداللهي که در دو دوره گذشته به عنوان مربي و در این دوره نیز به عنوان سرمربی هدایت تیم را برعهده دارد درخصوص شرايط و آمادگي پيش از اعزام ملي‌پوشان گقت: از 13 شهريورماه اردوي خود را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آغاز و 15 جلسه تمريني را در هر هفته در دستور کار قرار داده و سعي كرديم تمركزمان را روي تكنيك‌هاي چرخشي باشد تا ورزشكاران در رقابت‌ها از اين تكنيك كه امتياز خوبي دارد بيشتر استفاده كنند. انشاا... تا پايان اردو به آمادگي كامل مي‌رسند تا بتوانيم نتيجه شايسته‌اي را با توجه به زحمات تيم بدست آوريم.

سرمربي تيم‌ملي افزود: تيم نوجوانان در 9 دوره حضور خود در مسابقات جهانی 5 عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کرده است و در این دوره نیز ملي‌پوشان انگيزه زیادی برای كسب مدال دارند. مسابقات سختی را پیش رو داریم چراکه المپیکی بودن این رشته باعث بالا رفتن سطح فنی تکواندوکاران در سایر کشورها شده است.

وی در رابطه با مهترین رقیبان ایران بیان کرد: تمامی کشورها در حال حاضر صاحب سبک هستند و ما در دوره پیش مدال را در دستان تکواندوکاران کشورهایی دیدیم که احتمال موفقیتشان بسیار کم بود.

عبدالهی در پایان خاطر نشان ساخت: کشورهای کره‌جنوبی، روسیه، چین تایپه، آمریکا، ایتالیا و فرانسه از رقیبان اصلی ما در این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. تنها سه نفر از تکواندوکاران ملی‌پوش کشورمان تجربه حضور در میادین جهانی را دارند. تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا ورزشکاران به خودباوری برسند، خود را دست کم نگیرند و بدانند نه تنها از دیگر کشورها چیزی کم ندارند بلکه خیلی بهتر هستند.ملی‌پوشان ما تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌اند و انشاا... بتوانیم جواب اعتماد مسئولین فدراسیون را بدهیم.


** غلامزاده: عنوان قهرمانی 2010 را تکرار می‌کنیم/ نام ایران باعث ترس حریفان می‌شود

مربی تیم ملی نوجوانان گفت: ایران از نامدارترین کشورها در تکواندو محسوب می‌شود و در دوره‌های گذشته به جهانیان ثابت کرده که حریف قدرتمندی است و رقیبان از اینکه در مقابل ایران قرار بگیرند واهمه دارند.

امید غلامزاده مربی با سابقه کشورمان در خصوص شرایط تکواندوکاران در واپسین روزهای باقی مانده به مسابقات گفت: از دو ماه پیش تمرینات خود را به صورت منظم در بخش‌های سرعتی، فنی، تکنیک و تاکتیک پیگیری می‌کنیم و با توجه به اینکه مراحل مقدماتی را پشت سر گذاشته‌ایم اکنون تکواندوکاران به 85 درصد آمادگی رسیده‌اند. تیم با انگیزه‌ای را برای یازدهمین دوره مسابقات جهانی داریم و تعداد زیادی از آنها اولین حضور خود در اردوی تیم‌ملی را تجربه می‌کنند. تمام سعی خود را به کار می‌گیریم تا عنوان قهرمانی سال 2010 را تکرار کنیم اما پیش بینی توقع از تیم را بالا می‌برد و مطمئن باشید که ما برای کسب سکوی قهرمانی به کانادا می‌رویم.

غلامزاده در پاسخ به این سوال که مهترین حریفان ایران چه کشورهایی هستند؟ گفت: راجع به حریفان رده‌سنی نوجوانان نمی توان اظهار نظر کرد چراکه مدت کوتاهی در این رده مبارزه می‌کنند. پس از المپیک این مسابقات اولین رقابت‌های رسمی است که در بخش کیوروگی برگزار می‌شود و تمامی کشورهای دنیا با سرمایه گذاری و تمرین خود را برای رقابت آماده کرده‌اند. در دوره گذشته مدال‌های طلای 10 وزن در میان 8 کشور تقسیم شد و می‌توان گفت تمامی کشورها تک چهره‌هایی را در اختیار دارند و نبایست هیچ رقیبی را دست کم گرفت. کره‌جنوبی، آمریکا، روسیه، مکزیک و چین تایپه از نامداران رشته تکواندو هستند اما ناگفته نماند که نام ایران در حریفان ترس و واهمه ایجاد می‌کند و دلشان می‌خواهد در قرعه مقابل ایران قرار نگیرند.

مربی تیم‌ملی کشورمان در پایان افزود: کادر فنی 5 سال است که در کنار تیم‌های ملی نوجوانان حضور دارد و من نیز اولین تجربه خود در این رده‌سنی را تجربه می‌کنم. این کادر تا به حال افتخارات بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورده است. این رویداد هر دوسال یک بار اتفاق می‌افتد و ما تلاش کردیم تا ملی‌پوشان را متوجه کنیم که وارد میدان بزرگی می‌شوند. امیدوارم بتوانند نتیجه زحمات خود را در میدان جهانی بگیرند.

حاجی‌پور: حریفان روی تیم ایران حساب ویژه‌ای دارند

مربی تیم‌ملی نوجوانان پسر گفت: از زماني كه تكواندو در كنار ورزش‌هاي المپيكي قرار گرفته هيچ رقيبي را نمي توان دست كم گرفت اما ايران نيز از حريفان قدرتمند ديگر كشورها به حساب مي‌آيد.

یوسف حاجی‌پور مربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در رابطه با شرایط ملی‌پوشان پیش از حضور در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان نوجوانان گفت: از زمان ورود به اردو تست‌هایی از تکواندوکاران گرفته شد و پیشرفت را در بخش‌های مختلف تیم مشاهده کردیم، تمرکز بیشتر روی تکنیک‌های چرخشی و نقاط ضعف تکواندوکاران بود.

حاجی‌پور با اشاره به این موضوع که تیم در مدت زمانی کوتاهی بسته شد، بیان کرد: در 4 دوره قبل فرصت بیشتر به ما اجازه می‌داد تا در هر وزن دو یا سه بازیکن داشته باشیم و حس رقابت و تلاش را ایجاد کنیم اما این تیم کمی زودتر از حد معمول بسته شد و می‌ترسیدم که حس امنیت باعث شود تکواندوکاران کم کاری کنند اما خدا را شکر در روند تمرینات هیچ کوتاهی مشاهده نشد و با تدابیری که کادر فنی اندیشیده بود ورزشکاران آماده حضور در مبارزات جهانی هستند.

مربی تیم‌ملی در رابطه با انگیزه ملی‌پوشان افزود: تمامی تکواندوکاران با اشتیاق خود را برای میدان جهانی آماده می‌کنند و می‌دانند رده‌سنی نوجوانان برایشان سکوی پرتابی است تا پیشینه خوبی برای حضور در تیم جوانان و بزرگسالان کسب کنند و این موضوع تلاش آنها را مضاعف می‌کند.

وی در رابطه با مهمترین حریفان تیم کشورمان گفت: از زمانی که ورزش تکواندو المپیکی شده است تمامی کشورها سرمایه گذاری می‌کنند و هیچ حریفی را نمی‌توان نادیده گرفت اما حریفان نیز روی تیم ایران حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و ما می‌بایست با احتیاط در شیاپچانگ حاضر شویم.

حاجی‌پور با اشاره به حساسیت رده‌سنی نوجوانان اظهار داشت: کار با تکواندوکاران در این رده‌سنی به مراتب از لحاظ روحی و جسمی دشوارتر است چراکه دوری از خانواده و کم تجربگی ممکن است بر آنها تاثیر بگذارد اما ورزشکاران آگاهی دارند که در چه رویدادی حضور پیدا می‌کنند.

مربی تیم‌ملی نوجوانان کشورمان در پایان صحبتهایش گفت: تیم خود را باور کرده است و سعی کرده‌ایم خیالشان را راحت کنیم که توانایی اش را دارند اما همواره به آنها هشدار می‌دهیم شاید در کمیت همانند مسابقاتی باشد که تجربه کردند اما در کیفیت متفاوت است. تیم متوجه موقعیت حساسش هست و امیدوارم بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کرده و روی سکو قرار بگیریم.



تاريخ  ارسال:سه شنبه 18 آبان 1395 - 14:25

کد:18095-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool