شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

گفت و گو با 5 تكواندوكار نوجوان تيم‌ملي؛
دخترانی در اندیشه قهرمانی



شناسه خبر: 18151   يكشنبه 23 آبان 1395 - 10:39

دختران هوگوپوش کشورمان که از دو ماه گذشته اردوی منظم و منسجمی را پشت سر گذاشته‌اند حال برای رسیدن به هدفشان تنها چند قدم فاصله دارند و می‌خواهند که گام‌های نهایی را محکم‌تر از پیش بردارند. در ادامه صحبت‌های تکواندوکاران 5 وزن دوم را پیش از اعزام با روابط عمومی فدراسیون تکواندو می‌خوانید.


بابالو: دلم می‌خواهد با پرچم کشورم دور افتخار بزنم

مبینا بابالو تکواندوکار وزن 55- کیلوگرم کشورمان که در سال 2015 موفق شد برنز مسابقات آسیایی را در کارنامه خود ثبت کند در خصوص میزان آمادگی خود پیش از اعزام گفت: با تمریناتی که کادر فنی برای ما در نظر گرفتند و همینطور تلاش خودم توانستم به اوج آمادگی برسم. مطمئنم اگر روز مسابقات فضای سالن برگزاری بر من غلبه نکند و اعتماد به نفس کافی را داشته باشم می‌توانم مقام اول این رقابت‌ها را بدست آورم.

وی در ادامه افزود: در مدت زمانی که در اردو بودیم همیشه فینال مسابقات را تصور می‌کردم که با پرچم ایران در سال مسابقات دور افتخار می‌زنم و حس خوشایندی که این موضوع در من به وجود می‌آورد باعث می‌شد تا آخرین لحظات تمرین تلاشم را دو چندان کنم. امیدوارم در روز مسابقات این حس را تجربه کنم.

بابالو در رابطه با مهمترین حریفانش در مسابقات جهانی تصریح کرد: همانطور که می‌دانید در این رقابت‌ها تمامی تکواندوکاران با قدرت و برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها حاضر می‌شوند اما نبایست این نکته را نادیده گرفت که کشورهایی مثل ترکیه، کرواسی، انگلیس و چین از مدعیانی هستند که مقابل ایران قرار می‌گیرند.

تکواندوکار وزن 55 – کیلوگرم کشورمان در پایان گفت: خدا را شکر می‌کنم بخاطر تمامی چیزهایی که در اختیار من قرار داده و می‌دانم این موقعیتی که در آن حضور دارم آرزوی خیلی از آدم‌ها است. انشاا... با دعای خیر مردم به ویژه البرزی‌ها بتوانم جواب زحمات خانواده و کادر فنی را به شایستگی بدهم.


شجاعی: کسب مدال حسی توصیف ناشدنی است

زهرا شجاعی تکواندوکار تیم‌ملی کشورمان در خصوص شرایط این روزهایش پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان اذعان داشت: از ابتدای اردو همواره دو تا سه نوبت تمرینات فنی، بدنسازی، هوازی و... را پشت سر گذاشته‌ایم و برای حضور 90 درصد آمادگی را کسب کرده‌ایم. من در اردو هیچ چیزی کم نذاشتم و تمام تلاشم را می‌کنم که اولین مدال طلاي جهانی را در کارنامه خود ثبت کنم.

ملی‌پوش وزن 59- کیلوگرم ایران در ادامه افزود: راجع به حریفانم شناخت زیادی ندارم اما حتما آنها هم تمرین کردند و براي کسب بهترین نتایج حضور پیدا می‌کنند. کره‌جنوبی، چین تایپه و کرواسی رقیبان به نام ایران در این رده‌سنی هستند.

دارنده مدال نقره قهرمانی جهان نونهالان و نقره قهرمانی آسیای ایران گفت: کسب مدال برای هر ورزشکاری حسی توصیف ناشدنی دارد چه بسا که این مدا طلا هم باشد، دوست دارم بتوانم این افتخار را کسب کنم.

جوادی: مبارزاتی دیدنی را به نمایش می‌گذارم

پریسا جوادی کاپیتان تیم‌ملی نوجوانان دختر که در وزن 63- کیلوگرم در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان مبارزه می‌کند گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم، پس از 2 ماه حس می‌کنم آمادگی‌ام به سطح بالایی رسیده و تلاش می‌کنم در زمین مسابقات تمام توانایی خودم را به نمایش بگذارم.

جوادي در رابطه با مهمترين حريفان در اين رقابت‌ها افزود: راجع به حریفانم هیچ شناختی ندارم و برای کسب بهترین و خوشرنگ‌ترین مدال می‌روم اما آمریکا، انگلیس، کرواسی، کره‌جنوبی و ترکیه از مهمترین رقیبان ما به حساب می‌آیند.

دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان آسیا در پایان اظهار داشت: همه تیم تلاش خود را برای آمادگی هرچه بیشتر در این رقابت‌ها کرده‌اند و امیدوارم بتوانیم با خوشرنگ‌ترین مدال‌ها و بهترین عنوان به ایران بازگردیم.

شیدایی: میدان جهانی میدان بزرگی است

زهرا شیدایی هوگوپوش وزن 68- کیلوگرم کشورمان در خصوص شرایطش پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان 2016 گفت: حدودا دو ماه است وارد اردو شدیم و آمادگی من نسبت به قبل خیلی بهتر شده است، به ويژه از زمانی که تمرینات سرعتی را شروع کردیم. در حال حاضر به اوج آمادگی خود رسیده‌ام و می‌خواهم بهترین نتیجه را کسب کنم.

وی در ادامه افزود: نخستین سال است که اعزام برون مرزی دارم، این موضوع انگیزه‌ام را بیشتر می‌کند و برای مدال طلا می‌جنگم. در مبارزات از جان مایه می‌گذارم تا اگر خدایی ناکرده بازنده از شیاپ‌چانگ خارج شدم به خودم مدیون نباشم.

شیدایی در پایان بیان کرد: هر لحظه میدان رقابت‌های جهانی را تصویرسازی می‌کنم تا وقتی وارد زمین مسابقات شدیم استرسی نداشته باشم و حریفم را به راحتی کنار بزنم. اگر با توکل به خداوند بتوانم مدال طلای جهانی را کسب کنم نتیجه چند سال تلاشم را گرفته‌ام و از همه‌ی کسانی که من را یاری کرده‌اند، قدردانی می‌کنم.

پوراسماعیل: روسیه و ترکیه حریفان قدرتمندی هستند

زهرا پوراسماعیل دارنده مدال طلای قهرمانی نونهالان جهان در خصوص میزان آمادگی خود گفت: تمرینات خوبی را در بخش‌های مختلف پشت سر گذاشتیم و با حدود گذشت دو ماه از اردو پیشرفت کاملا محسوسی در تکواندوکاران تیم مشاهده می‌شود و به اوج آمادگی خود رسیده‌ایم.

وی افزود: در مسابقات قهرمانی جهان نونهالان مدال طلا گرفتم، در این رقابت‌ها نیز می‌خواهم قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنم.

پوراسماعیل در پاسخ به اینکه آیا حریفانش را می‌شناسد یا خیر؟ گفت: در مسابقات جهانی همه حریفان با قدرت حضور پيدا مي‌كنند اما تيم‌هاي روسیه و ترکیه قدرتمند هستند. در رده‌سنی نونهالان با روسیه، ترکیه، چین تایپه و آلمان مبارزه کردم و با اختلاف زیاد توانستم بر سکوی قهرمانی قرار بگیرم.

هوگوپوش وزن 68+ کیلوگرم کشورمان گفت: از مردم می‌خواهم برای همه بچه‌ها دعا کنند و من نیز تمام تلاشم را می‌کنم تا انشاا... با سربلندی به ایران بازگردم.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 23 آبان 1395 - 10:39

کد:18151-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool