شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

یاسایی: تیم نوجوانان دختر می‌تواند پشتوانه خوبی برای المپیک‌2020 باشد



شناسه خبر: 18280   سه شنبه 2 آذر 1395 - 12:08

شیر دختران نوجوان ایران در کانادا حماسه‌ساز شدند؛ آن‌هم با ایستادن روی بام دنیا. ‌شاگردان فاطمه صفرپور درحالی با کسب 4 مدال رنگارنگ شامل 2 طلا(مبینا نژاد‌کته‌سری و زهرا پور‌اسماعیل) و 2 برنز(مبینا بابالو و پریسا جوادی) و کسب 55 امتیاز صاحب عنوان قهرمانی جهان شدند که چین‌تایپه با یک طلا، 3 نقره و 55 امتیاز نایب‌قهرمان شد، روسیه با 3 نقره، 2 برنز و‌50 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. در مجموع تیمی‌(دختران و پسران) مسابقات اما کره‌جنوبی قهرمان شد، ایران به مقام نایب‌قهرمانی رسید و روسیه سوم شد. ‌صفرپور درحالی در یازدهمین دوره رقابت‌های‌ جهانی شاگردانش را قهرمان جهان کرد که خود نیز به عنوان بهترین مربی در بخش زنان انتخاب شد تا افتخار دیگری در کارنامه ایران به ثبت برسد.


سطح مسابقات بسیار بالا بود
آزاده یاسایی، کارشناس تکواندو که سابقه مربیگری در تیم ملی بزرگسالان را هم در کارنامه دارد، در واکنش به قهرمانی دختران نوجوان ایران در رقابت‌های‌ کانادا به خراسان می‌گوید: «دختران ملی‌پوش ایران پیش‌تر و در دهمین دوره رقابت‌های‌ جهانی نوجوانان موفق به کسب نایب‌قهرمانی شده بودند. ‌این درحالی است که قبل از این نایب‌قهرمانی هم مقام جهانی دیگری در کارنامه دختران ایران به ثبت نرسیده بود‌ ولی در یازدهمین دوره رقابت‌ها با تلاش کادر فنی و بازیکنان، ایران روی سکوی قهرمانی ایستاد. ‌لذا جا دارد به خاطر این پیشرفت به دختران تکواندوکار کشورم تبریک ویژه بگویم. ‌همچنین به فاطمه صفرپور به خاطر کسب عنوان بهترین مربی مسابقات تبریک می‌گویم.‌» یاسایی در پاسخ به این که آیا تیم دختران نوجوان ایران در حضور کشورهای صاحب‌نام تکواندو روی سکوی قهرمانی رفت، می‌گوید: «بله. ‌من جدول مسابقات را بررسی کردم و متوجه شدم سطح مسابقات بسیار بالا بوده و اگر دقت کنید رقابت به حدی فشرده بوده که مدال‌های مسابقات بین تیم‌های مطرحی چون کره، چین‌تایپه و روسیه – یعنی تیم‌هایی که در تکواندو حرفی برای گفتن دارند- تقسیم شده است. ‌این مسئله نشان دهنده آن است که قطعا سطح مسابقات بالا بوده.‌»

شانس المپیکی شدن نژاد و پوراسماعیل‌
رسیدن از سکوی نایب‌قهرمانی دوره قبل به سکوی قهرمانی جهان نشان از آن دارد که تکواندوی بانوان ایران به‌خصوص در رده سنی پایه در‌حال طی کردن روند رو به رشدی است. ‌این مسئله نوید‌‌دهنده ‌این است که تکواندوی ایران در بخش بانوان پتانسیل آن را دارد که در المپیک‌2020 علاوه بر حفظ کیمیا علیزاده، نمایندگانی از رده سنی پایه در المپیک داشته باشد. ‌یاسایی ضمن تایید این موضوع می‌گوید: «طی چند سال گذشته تیم‌های پایه تکواندو به‌خصوص تیم نونهالان عملکرد بسیار قوی داشتند. ‌امسال هم که نتیجه عملکرد تیم نوجوانان در رقابت‌های ‌جهانی نشان‌دهنده آن بود که بازیکنان ما بسیار با انگیزه درحال تمرین هستند و برنامه‌ریزی بسیار خوبی هم دارند. ‌تیم کنونی نوجوانان ایران می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای تیم ملی در المپیک‌2020 باشد. ‌تکواندوکاران خوبی چون مبینا نژاد و زهرا پوراسماعیل که در این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند، می‌توانند شانس المپیکی شدن داشته باشند.‌ البته بازیکنان خوب‌ دیگری هم در تیم‌ملی نوجوانان حضور دارند. ‌امیدوارم روند موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد.‌ این را هم بگویم که قطعا نتایجی که تیم ملی بانوان ایران طی 2 سال اخیر گرفتند نتیجه حمایت‌ها‌‌ و‌‌ درایت‌های خانم سروری نایب‌رئیس‌ بانوان فدراسیون بوده و‌ نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسبی هم در این‌راستا انجام شده است.‌»

تکواندوی بانوان نیاز به مربی خارجی ندارد
مربی اسبق تیم ملی بانوان در واکنش به این‌که چه ابزاری نیاز است که تکواندوی ایران در بخش بانوان بتواند در المپیک‌2020 علاوه بر تکرار مدال علیزاده، به دنبال کسب مدال بیشتر با ارتقای سکوی سومی المپیک باشد، می‌گوید: «در‌ نظر‌ گرفتن برنامه تمرینی مناسب، بدنسازی درست، اردوهای تدارکاتی و شرکت در مسابقات مختلف می‌تواند تاثیرگذار باشد.‌» او در پاسخ به این‌که آیا برای کسب مدال بیشتر در المپیک آتی نیاز به حضور مربی خارجی در بخش بانوان داریم یا خیر، می‌گوید: «در المپیک لندن این اتفاق افتاد اما دیدیم که متاسفانه مربی کره‌ای وقت تیم ملی بانوان ایران در المپیک 2012 موفق به کسب نتیجه نشد. ‌نظر شخصی من این است که شایستگی مربیان خانم ایرانی بیش از این‌هاست و همان‌طور که دیدیم طی چند دوره اخیر مربیان خانم توانایی‌های خود را به خوبی ثابت کرده‌اند.‌ آن‌ها نشان داده‌اند که با علم روز پیشرفت می‌کنند و تمریناتشان حرفه‌ای است و نیازی به حضور مربی خارجی در تیم ملی بانوان نیست. ‌همان‌طور که دیدیم در المپیک ریو کیمیا علیزاده با هدایت یک مربی ایرانی موفق به کسب سکوی المپیک شد.‌»

مشکل ویزا نبود تیم پسران روی سکو می‌رفت
وقتی به یاسایی می‌گوییم به نظر می‌رسد بانوان تکواندوکار ایران درحالی پیشی گرفتن از آقایان هستند، به مشکل پیش‌آمده برای تیم ملی نوجوان پسر قبل از حضور در مسابقات جهانی کانادا اشاره می‌کند و می‌گوید: «تیم پسران ایران متشکل از نفرات خوبی بود که قطعا می‌توانست سکوی جهانی کسب کند اما مشکل تیم ملی نوجوانان پسر در کانادا این بود که سرمربی تیم به خاطر عدم دریافت ویزا موفق به حضور در‌کنار بازیکنان نشد.‌ هرچند‌ مربی درکنار این تیم حضور داشت اما مربی به تنهایی نمی‌تواند خلا‌ ناشی از نبود سرمربی را پرکند. ‌اگر آقای عبدا‌لهی درکنار تیم بود، قطعا نتیجه بهتری حاصل می‌شد.‌»‌ گفتنی است تیم ملی تکواندوی پسران نوجوان ایران با یک طلا‌(امیرمحمد بخشی)، یک نقره‌(ابراهیم صفری)، یک برنز(علی باصری) و 47 امتیاز عنوان چهارمی جهان را به خود اختصاص داد. کره جنوبی با 5 طلا، 2 برنز و 93 امتیاز قهرمان شد، روسیه با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز و 66 امتیاز نایب قهرمان شد.

منبع: روزنامه خراسان



تاريخ  ارسال:سه شنبه 2 آذر 1395 - 12:08

کد:18280-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

ورزشکار سه شنبه 2 آذر 1395 | 23:36

کاملاً صحبتشون صحیح مگه کیمیا تکواندو ما توی المپیک چند سال داشت اگه به این بچه ها رسیدگی بشه به حول قوه الهی المپیک بعدی در بخش تکواندو بانوان هم مدال ها خوشرنگ تر هم تعداشون زیادتر میشه انشالله بی خیال این دختران ایران زمین نشن به امید موفقیت در 2020 توکیو...



 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool