پنجشنبه 13 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

سروي: دختران ما شگفتی ساز شدند



شناسه خبر: 18306   پنجشنبه 4 آذر 1395 - 12:25

نايب رييس بانوان فدراسيون تكواندو گفت: در يازدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان دختران ايراني توانستند با وجود برخی اتفاقات ناخواسته که گریبانگیر تیم شد عنوان قهرماني را به نام خود ثبت كنند.


زهرا سروي نايب رييس بانوان فدراسيون تكواندو كه سرپرستي تيم‌ملي نوجوانان را در يازدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان برعهده داشت در گفتگو با روابط عمومي فدراسيون تكواندو گفت: با توجه به اينكه مسابقات قهرماني جهان هر دو سال يك بار برگزار مي‌شود تكواندوكاراني كه از كشورهاي مختلف شركت مي‌كنند مي‌خواهند توانايي خود را به رخ حريفانشان بكشند و اين سطح فني مسابقات را بسيار بالا مي‌برد، خدا را شكر ايران با به نمايش گذاشتن قدرتش بار ديگر در گروه دختران افتخار آفريني كرد.

وي در ادامه افزود: اين دوره تيم ايران با اين مشكلي بي سابقه مواجه شد و كادر فني پسران به صورت كامل موفق به كسب ويزا نشدند، حتي با پيگيري‌هايي كه از سوي رييس فدراسيون جهاني، دبير كل، مسئولین فدراسيون تكواندوي كانادا صورت گرفت متاسفانه ترتيب اثري داده نشد و قطعا اين موضوع در عملكرد پسران ايران بي تاثير نبوده است.

مدیر فنی تیم ملی بانوان با اشاره به توسل تكواندوكاران به امام حسين (ع) افزود: با پيشنهاد هوگوپوشان نوجوان كشورمان تيم را به اسم امام حسين (ع) نامگذاري كرديم. ملي پوشان از ايران نيز سربند و بازوبند با عنوان "يا اباعبدالله" را به حرمت اربعين حسيني به همراه داشتند و در زمان مسابقات همواره از آن استفاده مي‌كردند. اين موضوع ارزش بسياري داشت كه باور كرده‌اند اعتقادات دینی مي‌تواند در عرصه‌هاي بين‌المللي به موفقیت آنها کمک کندما نشانه‌هاي توسل را در بچه‌ها ديديم و به آنها يادآوري مي‌كرديم كه از اين فرصت استفاده كنيد چراكه با تلاش خود و قهرماني مي‌توانيد در اربعين حسيني اعتقاداتمان را به رخ جهانيان بكشيد.

نایب رییس بانوان فدراسیون در ادامه گفت: هدايت تیم های ملی دختران نوجوان بیشتر کشورها را مربيان مرد برعهده داشتند و اينكه تكواندوكاران ما با هدايت يك مربي زن ایرانی توانستند قهرمان جهان شوند بسيار چشمگير و فوق العاده بود.

سروي با اشاره به رقابت‌هاي تكواندوكاران افزود: درخشش هريك از ملي‌پوشان به نوعي متفاوت بود. روزي كه مبينا نژاد مبارزه داشت و با 73 امتياز بدون از دست دادن حتي يك امتياز مدال طلا كسب كرد تمام حاضرين متحير شده بودند. زهرا پوراسماعيل نيز با توجه به حساسيت رقابت و نزديك بودن امتيازات با حريفان دوم و سوم، بسيار با غيرت مبارزه كرد و با وجود آسيب‌هاي آزار دهنده كه داشت به لطف خدا توانست نتيجه عالي را كسب كند.

سروي در پاسخ به اين سوال كه قهرماني اين دوره چطور كسب شد؟ گفت: كسب موفقيت آسان نيست و مستلزم برنامه و هدف مي‌باشد. ما سال‌ها مظلومانه تلاشمان كرديم و به كساني كه به توانمندي دختران شك داشتند ثابت كرديم كه مي‌توانيم.

سروي با اشاره به حضور موفق زنان در رشته‌هاي ورزشي مختلف گفت: حضور زنان در ميادين ورزشي با حجاب كامل و شرايط ويژه اي كه دارند تنها حضور ورزشي نيست و قطعا يك كار فرهنگي هست و مسئولان بايد جدي‌تر اين موضوع را دنبال كنند تا بيش از پيش شاهد درخشش زنان ايراني در جهان باشيم.

نايب رييس فدراسيون در پايان بيان كرد: زماني‌كه ورزشكاران پس از تلاش مي‌توانند نام ايران را در سطح جهان مطرح كنند چشم به راه هستند تا مسئولين آنها را ببيند و من از رييس جمهور تشكر مي‌كنم كه امسال براي دومين بار به دختران تكواندوكار ما توجه كرده‌اند و قهرماني آنها را تبريك گفتند.



تاريخ  ارسال:پنجشنبه 4 آذر 1395 - 12:25

کد:18306-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

حسین مدانلو پنجشنبه 4 آذر 1395 | 13:19

سلام. به خانم سروی بابت حضور هوشمندانه و پرتلاششان که منجر به افتخار آفرینی
تکواندوی بانوان کشورمان در المپیک ریو و جهانی نوجوانان گردیده، صمیمانه تبریک
عرض مینمایم و قطعآ عملکردشان، جواب محکمی برای آنانی است که توانمندیهای بانوان
سرزمین اسلامیمان را انکار میکردند.
استارت این مؤفقیتها از چند سال پیش زده شده و برای حفظ این شرایط، بانوان
کشورمان کار سختی را در پیش دارند.



 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool