شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

کرمی: نباید کارنامه مدیریتی فدراسیون تکواندو را به خاطر نتایج دو رويداد اخیر نادیده بگیریم



شناسه خبر: 19582   يكشنبه 28 آذر 1395 - 12:20

عضو سابق تیم‌ملی تکواندو گفت: انصاف نیست کارنامه 18 ساله مدیریتی فدراسیون را به خاطر عملکرد ضعیفی که در مسابقات جام جهاني اتفاق افتاده است نادیده بگیریم.


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، یوسف کرمی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در خصوص حضور در جلسه کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی اظهار داشت: جلسه خوبی بود و صحبت‌هایی میان مسئولان این کمیته و نماینده فدراسیون جهانی صورت گرفت و قرار شد این کمیته رابط بین ورزشکاران و فدراسیون جهانی باشند. هدف از تشکیل این کمیته این است تا ورزشکاران بدون استرس و مشکل مسابقات خود را برگزار و توانایی‌های خود را نشان بدهند.
وی ادامه داد: در این نشست پیشنهاداتی نیز برای جذاب‌تر شدن تکواندو مطرح شد و در جلسات بعد نیز ایده‌ها و پیشنهادات دیگری به نفع ورزشکاران مطرح مي‌شود.

کاپیتان سابق تیم‌ملی تکواندو ایران در خصوص نتایج ضعیف ملی‌پوشان تکواندو ایران در مسابقات فینال گرندپری و جام‌جهانی تکواندو گفت: تکواندو ما دور از انتظار ظاهر شد. اگر اشتباه نکنم برای اولین بار از سال 1998 ما بدون کسب جایگاه مسابقات جام‌جهانی را ترک کردیم و این نتیجه برای تکواندوی ایران خیلی جالب نیست.

وی ادامه داد: به هر حال این نتایج می تواند تجربه خوبی برای ما بوده و با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر برای حضور در مسابقات پیش رو آمادگی لازم را کسب کنیم.

کرمی در خصوص دلیل کسب نتیجه ضعیف تکواندو ایران در این مسابقات عنوان کرد: من صادقانه می‌خواهم در این خصوص حرف بزنم چرا که هر وقت صحبت یا انتقادی کردم سعی کردم ضمن رعایت حق و انصاف، واقعیت‌ها را نیز بگویم. تیم ما برای حضور در این مسابقات آمادگی لازم را نداشت. من قبلا در این خصوص هشدار داده بوده و کسب این نتیجه در مسابقات جام جهانی قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: تکواندوکارانی که برای مسابقات جام‌جهانی انتخاب کردیم نفرات مناسبی برای حضور در این رویداد نبودند و برنامه تمرینی ما نیز برنامه تمرینی کاملی نبودند و دلیل آن نیز عملکرد یکنواخت همه بچه‌های ما بود. آن چیزی که از تکواندو فهمیدم این است که در سطح ملی نباید همه ملی‌پوشان ما به یک صورت پا بزنند اما متاسفانه این اتفاق افتاد.

دارنده نشان برنز المپیک آتن تصریح کرد: من مقانلو را از صمیم قلب دوست دارم و اگر انتقادی می‌کنیم نیز دلیلی بر عدم قابلیت‌های ایشان نیست. من فقط در این مورد خاص با ایشان اختلاف نظر دارم و امیدوارم از دست من ناراحت نشود. اگر کسی از من در خصوص عملکردم انتقاد کند دلیلی بر وجود مشکل شخصی بین ما نیست. من اگر حرفی زده یا نقدی انجام می‌دهم دلیل بر وجود مشکل با فدراسیون و کادرفنی سابق تیم ملی نیست اما من از نزدیک شاهد بودم که بچه‌های ما از لحاظ فنی دچار مشکل بودند.

وی ادامه داد: اگر ما در این مسابقات نيز نتیجه می‌گرفتیم باز هم در خصوص مشکلات فنی بازیکنان صحبت می‌کردم و از قبل نیز چنین چشم اندازی را پیش‌بینی می‌کردم.

کرمی در پاسخ به این سوال که روند موفقیت مهماندوست با آذربایجان چقدر باعث ایجاد فشار روانی روی بچه‌های ما شده است، گفت: نتایج آذربایجان و ناکامی ما باعث ناراحتی بیشتر مردم شده است. اگر ما نتیجه می‌گرفتیم این بحث‌ها پیش نمی‌آمد. چرا زمانی که ما در مسابقات جهانی قهرمان یا در بازی‌های آسیایی 4 مدال طلا گرفتیم کسی از عملکرد و رفتن مهماندوست صحبت نکرد. این صحبت‌ها وقتی نمود پیدا می‌کند که ورزش روی خوشش را به ما نشان نمی‌دهد اما کسانی که نقد می‌کنند باید پیشنهاد و راهکار هم ارائه بدهند.

وی ادامه داد: کسانی که معتقد به تغییرات در فدراسیون نیز هستند باید بگویند در صورت این اتفاق چه کسانی قرار است بیایند و چه تغییراتی می‌توانند انجام بدهند؟ به عنوان مثال در لیگ فوتبال امسال، پرسپولیس در لیگ موفق و استقلال ناموفق بوده است. در کنار مدیریت طاهری من اعتقاد دارم نقش اصلی را کادرفنی این تیم ایفا کرده است و همه نیز معتقد هستند این تیم خوب بازی می‌کند چون مربی خوبی در کنار خود دارد. امکان دارد در مقطعی پرسپولیس نتیجه نیز نگیرد و ما در ان مقطع نباید بگویم مربی موفق پرسپولیس تبدیل به مربی بدی شده است.

کاپیتان سابق تیم ملی خاطر نشان کرد: من اعتقاد دارم در کسب نتیجه‌ یا عدم نتیجه‌گیری یک تیم یا گروه همه عوامل در موفقیت‌ها و شکست‌ها نقش دارند و انصاف نیست کارنامه 18 ساله مدیریتی فدراسیون را به خاطر عملکرد ضعیفی که از المپیک به بعد اتفاق افتاده است نادیده بگیریم. من هم در این خانواده بودم و زندگی کردیم و بردها و باخت‌های زیادی را به چشم دیدیم. اگر قرار است انتقادی نیز بکنیم نباید به خاطر یک یا دو ناکامی اتفاقات و افتخارات کسب شده و پیشینه 18 ساله فدراسیون را زیر سوال ببریم.

کرمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به دلیل اینکه احتمال شانس حضور در کادرفنی جدید تیم ملی از فدراسیون حمایت می‌کند ، گفت: به خدا اینگونه نیست و من بعد از المپیک نیز حرف‌های خود را زدم. برخی دوستان می‌گویند کرمی چون به عضویت کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی در آمده است از فدراسیون حمایت می‌کند. من را فدراسیون جهانی به دلیل سابقه دوران قهرمانی انتخاب کرده است و فدراسیون نقشی در این زمینه نداشته است.

وی ادامه داد: من اگر قرار بود به خاطر حضور در کادرفنی تیم ملی از فدراسیون حمایت کنم بعد از المپیک حرف نمی‌زدم و در حال حاضر نیز عملکرد را نقد می‌کنم اما معتقد به انصاف هم هستم. درست نیست 18 سال عملکرد مدیریتی را در یک کفه ترازو بگذاریم و نتایج این دو رویداد را در کفه دیگر قرار بدهیم . شکست‌های ما تلخ و سنگین بود اما فاجعه نیست. اگر مشکل داریم همه کمک کنیم تا دوباره تکواندو را بسازیم. من همین جا اعلام می‌کنم به خدا نمی‌خواهم مربی تیم ملی شوم چرا که در حال حاضر از من شایسته‌تر و اصلح‌تر هستند و اگر از من فقط برای تمرین کردن هم کمک بخواهند در کنار تیم ملی حاضر می‌شوم.

کرمی عنوان کرد: اگر قرار بود من از فدراسیون حمایت کنم بعد از المپیک با حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی این کار را می‌کردم تا برای جام‌جهانی در کنار مقانلو باشم یا حداقل یکی از گزینه‌ها باشم. من در نقد، خدا را در نظر می‌گیرم و هرگز یک طرفه نقد نمی‌کنم و برای خوشایند برخی دوستان نیز صحبت نخواهم کرد.

عضو سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر و تحولات در کادرفنی تیم‌های ملی، چقدر زمان نیاز است تا مجددا تکواندو ایران به جایگاه سابق خود بازگردد، گفت: مطمئنا کار برای کسی که مي‌آيد بسیار سخت خواهد بود اما ما از لحاظ ورزشکار و مربی پتانسیل‌های بالایی داریم و کمبودی احساس نخواهیم کرد. من معتقدم تیم ملی را دوباره سرپا کردن کار سختی خواهد بود اما غیر ممکن نیست و مطمئن باشید به زودی تکواندو سرپا خواهد شد. هیچ وقت تکواندو ما آنقدر ضعیف نبوده است اما باید اتفاقات اخیر را به فال نیک گرفت. از پولادگر نیز خواهش می‌کنم در آینده نظرات همه منتقدان و موافقان را بیشتر بشنود تا کدورت‌ها از بین برود و جايگاه تکواندو را حفظ کنیم.

کرمی در خصوص موفقیت‌های مهماندوست گفت: دراینکه مهماندوست مربی توانمند و بزرگی است شکی نیست اما یک مربی برای موفقیت باید ابزار نیز داشته باشد. مهماندوست مربی قابلی است اما ابزار خوبی نیز در اختیار دارد. اگر میلاد بیگی را هر تیم دیگری داشت یا حتی این بازیکن در ترکیب تیم‌های آمریکا و بلژیک نیز به میدان می‌رفت آنها نیز می‌توانستند قهرمان شوند. میلاد بیگی در بازی فینال از 23 امتیاز آذربایجان 17 امتیاز را به تنهایی گرفت و نشان داد یک اعجوبه است و هر تیمی آرزوی او را دارد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی همچنین بازیکنی در ترکیب هر تیمی باشد بقیه بازیکنان نیز انگیزه خودنمایی پیدا می‌کنند. ما باید بدانیم دلیل بردهای با اختلاف آذربایجان نیز حضور یک ایرانی در ترکیب این تیم است که با ملیت ایرانی بزرگی می‌کند و باعث افتخار آذربایجان می‌شود.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 28 آذر 1395 - 12:20

کد:19582-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 

داودفلاح دوشنبه 29 آذر 1395 | 15:54

باسلام وعرض تریک میلاد خجسته نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی
.ص. ومیلادباسعادت حضرت امام جعفر صادق.ع.شاهدمصاحبه قهرمان محبوب
المپیگ وجهان یوسف کرمی عزیز که بانهایت صدق وصفا به بیان دیدگاههای خود
پرداخته وبادقت ودلسوزی وظرافت درخورتحسین مطرح وراهکارهای اصلاحی
خودراطرح کرده بودیم.لذا برخودفرض دانستم به چندنکته اشاره نمایم خانواده
بزرگ وبافضیلت ورزش تکواندو هیچ وقت اجازه نخواهد دادافتخارات واندوخته
های چندین وجند ساله فدراسیون پرافتخار تکواندو که بواسطه آن ملت
سلحشور وشریف ایران اسلامی خوشحال وبرقهرمانان پرآوازه خود بالیده
اندبخاطر عدم توفیق و دست یابی به عناوین قهرمانی درجام جهانی باکو
والمپیگ ریوبه فراموشی سپرده واجازه تخریب اینهمه افنخارات رابدهنددرحالیکه
همگان واقف هستند ورزش تکواندو وفدراسیون تکواندو هنوز درجایگاه نخست
فدراسیونها قرارداشته ونمونه بارز آن کسب اولین نشان تاریخ المپیگ ورزش
بانوان کشورمان توسط دخترعزبزمان کمیاعلیزاده درالمپیگ ریووکسب عنوان
قهرمانی نوجوانان جهان طی چند هفته گذشته درکشورکاندا رقم خورد بحرحال
ماموظف به صیانت از ارزشهای نهادینه شده درورزش محبوبمان تکواندو هستیم
وبرای موفقیت بیش ازپیش آن ازهیچ گوششی دریغ نخواهیم کردوهمه
مااعتقاد به نقدمنصفانه داشته چون انتقاد سازنده وارایه راهکار میتواند درپیشبر
اهداف بلند ورزش تکواندو ایران اسلامی موثر واقع شده وعامل بازدارنده
ازتخریب ناآگاهانه باشد....باآرزوی استمرارموفقیتهای ارزنده تمهای ملی
تکواندو درعرصه های بین المللی وهمدلی ومودت بیش ازپیش خانواده بزرگ
ورزش تکواندو.داودفلاح



 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool