شنبه 29 تير 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


تبلیغات



       

معرفی پدیده ها در جام پرشور و هیجان؛
رونق «جام کوثر» در سایه موفقیت بانوان ایران



شناسه خبر: 21719   دوشنبه 20 دي 1395 - 09:09

نیم فصل اول دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ جوانان و بزرگسالان بانوان «جام كوثر» درحالی با قهرمانی بیمه رازی به پایان رسید که پدیده‌های جوانی برای ورود به تیم‌ملی شناسایی شدند.


دوازدهمین دوره لیگ تکواندو جوانان و بزرگسالان بانوان مزین به نام «جام كوثر» امسال با 12 تيم کار خود را آغاز کرد كه تمایل باشگاه‌ها برای تیم‌داری در اين بخش گواهی بر توسعه و رشد قابل توجه تکواندوی بانوان ایران است. توسعه‌ای که در سایه موفقیت بانوان کشورمان در شیاپ‌چانگ‌های بین المللی شکل گرفته است و امروز باعث رونق بیشتر لیگ‌ شده است. لیگی که به میدانی برای بروز استعدادهای ناشناخته براي ورود به تیم‌ملی تبدیل شده است.

با توجه به این شرایط لیگ تکواندو جوانان و بزرگسالان بانوان «جام کوثر» با حضور 184 تكواندوكار و در قالب 12 تيم همیاران ورزش هیات تکواندوي دورود، لوازم ورزشی کوروش، هيات تكواندوي خراسان رضوي، هيات تكواندوي البرز يك، لوازم خانگی کن، نانو حیات (سیناژن)، آینده سازان لوازم خانگی کن، هيات تکواندوي گیلان، بیمه رازی، هيات تکواندوي البرز، هیات تکواندوي شمال‌شرق و اداره ورزش و جوانان هشتگرد از 21 شهریورماه استارت کار خود را زد.

دراین دوره از رقابت‌ها تیم‌های درود لرستان، خراسان رضوی، آینده سازان لوازم خانگی کن، بیمه رازی، نانو حيات (سيناژن) و البرز برای نخستین بار حضور در لیگ برتر بانوان را تجربه می‌کنند.

یکی از نکته‌های قابل توجه در دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ تکواندوی بانوان، رقابت نزدیک بین تیم‌ها مي‌باشد. این در شرایطی است که در دوره‌های قبل رقابت‌ها در دو يا سه تیم خلاصه می شد اما در این فصل از رقابت‌ها فاصله نزدیک تیم‌ها و اختلاف میلیمتری آن‌ها نشان می‌دهد که تیم‌ها خیلی بهم نزدیک هستند و تلاش تیم‌ها برای رسیدن به پیروزی، مبارزات جذابی را به نمایش می‌گذارد.

اما از جمله تفاوت‌های قابل توجه دوازدهمین دوره لیگ برتر تکواندوی بانوان با دوره‌های قبل، برداشتن محدودیت تیم‌ها در استفاده از تكواندوكاران ملی‌پوش است. در کنار این موضوع تیم‌ها این اجازه را داشتند که از هوگوپوشاني که متولد 11 دي‌ماه 78 به بعد هستند نیز در ترکیب بزرگسالان خود استفاده کنند. به این ترتیب تکواندوکاران جوان در کنار باتجربه‌ها به مبارزه می‌پردازند.

دوازدهمین دوره لیگ برتر تکواندو با این اوصاف نیم فصل اول (دور رفت) خود را پشت سر گذاشت و در پایان تیم بیمه رازی با 31 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، لوازم خانگی کن با 30 امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و هيات تکواندو گیلان با 25 امتیاز رتبه سوم جدول رده بندی را در اختیار دارد. هیات تکواندو شمال شرق، لوازم ورزشی کوروش، هيات تكواندو خراسان رضوي، آینده سازان لوازم خانگی کن، اداره ورزش و جوانان هشتگرد، هیات تکواندو البرز، همیاران ورزش هیات تکواندو دورود، هیات تكواندو البرز يك و نانوحیات (سیناژن)نیز به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دوازدهم قرار گرفته اند.


نیم فصل اول لیگ تکواندوی جوانان و بزرگسالان بانوان «جام کوثر» 7 دی ماه به پایان رسید و تیم‌ها پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات سه هفته‌ای به مصاف يكديگر می‌روند.

سازمان لیگ در پایان رقابت‌های دور رفت، رنکینگ برترین تکواندوکاران لیگ را هم اعلام کرده است. با توجه به رنکینگ هوگوپوشان حاضر در لیگ می‌توان ملیکا میر حسینی از تیم هيات تكواندو شمال شرق تهران را به عنوان پدیده دور رفت این رقابت‌ها اعلام کرد. تكواندوكاري که از 11 بازی خود 11 برد را به دست آورده است و با کسب 132 امتیاز در صدر برترین‌های این فصل از مسابقات قرار گرفته است.

دور برگشت لیگ تکواندوی جوانان و بزرگسالان «جام کوثر» از 30 دی ماه به میزبانی خانه تکواندو پیگیری می‌شود.



تاريخ  ارسال:دوشنبه 20 دي 1395 - 09:09

کد:21719-1403




 اخبار مرتبط:





  نظر شما در رابطه با اين خبر
 نام و نام خانوادگی :
 پست الکترونيک:
 شماره تماس:

 آی پی شما:

 
 دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت فدراسیون در وب سایت منتشر خواهد شد.
 پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
 پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
 


 


    امكانات


روز شمار وقایع مهم تکواندو


رويداد پيش رو


گفت و گو


یادداشت


گزارش




صفحه نخست
تاريخچه تكواندو
اعضا هيئت رئيسه
كميته هاي ستادي
هيئت هاي استاني
قوانين كيوروگي
قوانين پومسه
قوانين هانمادانگ
كيوروگي
پومسه
هانمادانگ
كل اخبار
آرشیو اخبار
اخبار استان ها
گفت و گو
گزارش
یادداشت
نشريه تكواندو
بانوان
سازمان ليگ
تیم های ملی
وزارت ورزش و جوانان
کمیته ملی المپیک
كميته آموزش
كميته داوران
كميته مربيان
كميته فرهنگي
كميته استانها
كميته روابط عمومي
كميته روابط بين الملل
كميته مسابقات
كميته آزمون
كميته توسعه همگانی
كميته قضایی
گزارش تصويري
بازيهاي المپيك
قهرماني جهان
جام جهاني
بازيهاي آسيايي
قهرماني غرب آسيا
باشگاههاي آسيا
بين المللي دهه فجر
پاراتکواندو
بازیهای آسیایی
جام باشگاه های آسیا
نظامیان جهان
مرکز جهانی تکواندو
بانک شهدای تکواندو
تالار مدال آوران
تالار افتخارات
دانشگاه علمی کاربردی
پيوندها
ارسال اخبار
پرسش و پاسخ
تماس باما
ویدئوهای تکواندو
جستجو
آئين نامه
اطلاعیه و بخشنامه

آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
شناسه پستي:
1931747674         تلفنخانه :3-22242441    
ساعات كار فدراسيون تكواندو : شنبه الي چهارشنبه : 00: 8 لغايت 16:00      پنج شنبه : تعطیل

© کليه حقوق خبری و تصويری اين سايت متعلق به فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران می باشد. استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است.

  
 Free Page Rank Tool